דברו איתנו:
074-7029965

בשנים האחרונות עולה וצומח מודל כלכלי חדש בשם "הכלכלה השיתופית".

מודל זה מאפשר שיתוף של רכוש, מוצרים ושירותים בין אנשים פרטיים במטרה לאפשר לאנשים להרוויח מהמשאבים האישיים שלהם ולהוזיל עלויות. בנוסף, כלכלה שיתופית עוזרת לשכלל את התחרות בשוק, להביא להיצע גבוה יותר, וליצור התאמה מקסימלית גם לצרכים של הפרט הבודד.

בעקבות זאת קמו בעולם ואף בישראל, פלטפורמות רבות במטרה לעזור לכם לשתף את הנכסים הפרטיים שלכם (או חלק מהם, שלא נמצא בשימוש) ולהרוויח על כך כסף.
ניקח לדוגמה את אתר Airbnb שבזכותו כל אדם יכול להפוך את ביתו למעין בית מלון, ובזכות אתר כמו Uber, כל אדם פרטי בעל רכב יכול להתפרנס כנהג מונית. ישנן דוגמאות רבות נוספות כמו: Turo, Home Exchange, Lyft, 99, Taxify, Gett, Ofo, Fiverr, PinkPark' וכו'.
אך לצד צמיחתה של הכלכלה השיתופית, שאפשרה להפגיש בין צרכים של אנשים לבין הרצון לספק את הצרכים הללו תוך עשיית רווח, , צמחה גם "כלכלה שחורה", שעליה עד לשנים האחרונות, לא חל כלל מס, אך לא עוד.

Airbnb בישראל - עסק לכל דבר

כפי שציינו, עד לא מזמן, לא חל כלל מס על השכרת דירות דרך פלטפורמת Airbnb בישראל, שכוללת היצע בן מעל ל- 20,000 אלף דירות ברחבי הארץ. רק לאחרונה, ובעקבות טענות רשתות בתי המלון, הוחלט, שמדינת ישראל תמסה הכנסות מהשכרת דירות בפלטפורמה, ב-15%-20% מהמחזור השנתי ללא יכולת קיזוז הוצאות.
במהלך זה, ישראל מצטרפת למאות מדינות אחרות כמו בריטניה (שפוטרת ממס אם ההכנסה לא עברה את ה 7,500 ליש"ט) , ברזיל, קנדה, צרפת, גרמניה, הודו, איטליה, מקסיקו, הולנד, פורטוגל, שוויץ, אוסטרליה ועוד 44 מדינות בארה"ב, שממסות את בעלי הדירות שלהם בגין הרווחים. בארץ, רשות המיסים פנתה ל- AIRBNB ונראה כי, קיים מהלך עתידי, שמס ההכנסה ייגבה עוד במקור מבעלי הדירות, באמצעות האתר עצמו.

האם עדיין משתלם להשקיע בדירת AIRBNB בארץ?

הביקוש הרחב, והמחסור הכמעט מתמיד בחדרי מלון, במחירים אטרקטיביים באזור המרכז, ובסמיכות לאזורי תעשייה, מסחר וכלכלה, הופך את הנחיצות של דירות Airbnb לרלוונטיות יותר מתמיד, גם הפלטפורמה הקלה והידידותית להזמנת החדרים, והיכולת להתרשם מהנכס, באופן שמצליח לדמות את המציאות (ממש בקרוב, הממשק ישתכלל באמצעות מצלמות VR) מבטיחים, שהנכס שלכם יגיע לקהל רלוונטי, שידע למצוא אתכם בקלות. ולכן, כאשר הביקוש מובטח, והנכס, שאתם מציעים אטרקטיבי מספיק, אין ספק, שלמרות המס, עדיין מדובר באפיק להכנסה כמעט פסיבית ורווח וודאי. שמאפשר .

על מי לא חל המס החדש, שהושתת על משכירי דירות AIRBNB?

ישנן 2 קטגוריות, שעדיין נהנות מפטור ממס הכנסה על רווחים מהשכרת נכס. הקטגוריה  הראשונה היא השכרת הנכס לטווח קצר בגין נסיעה או היעדרות אחרת, רשות המיסים, אינה מתמקדת בה, והיא נחשבת לאזוטרית ביחס לשוק.
הקטגוריה השנייה, היא השכרת החלק היחסי בנכס, בו אתם גרים ומתקיימים לפחות כמחצית החודש (מעל 15 ימים), או מארחים בתשלום במקביל לשהות שלכם שם. למעשה, במקרה זה, אם תפתחו עוסק מורשה/ זוטר, תוכלו ליהנות מהאפשרות לקזז הוצאות אירוח על החלק היחסי בדירה, שהוקצה למטרה זו.

Uber-פרילנסר בשירות הפלטפורמה

התחבורה השיתופית היא בשורה לעולם, היא מאפשרת לבעלי הרכבים למקסם יותר את הפוטנציאל מהנכסים שלהם, השימוש ב"אובר" נאסר בארץ, אבל במקומות אחרים מדובר באפיק תחבורתי רווחי במיוחד עם הכנסות של 2.2 מיליארד שקלים בשנה (נכון לאשתקד).
ההתקשרות עם "אובר" היא על בסיס חוזה, כך שלמעשה אתה הופך "לפרילנסר" שאחראי לדווח על ההכנסות שלך למדינה. בדומה להתנהלות של עצמאיים מול פקידי שומה, כדאי להסתייע בשירותיו של רואה חשבון, ולהתחיל לעקוב אחר ההוצאות ולדווח עליהן (קיימות אפליקציות רבות, שמקלות על התהליך) על סעיפים רבים ניתן לקבל הפחתת מס לרבות הוצאות טלפון, דלק, שחיקת רכב, הוצאות ניקיון ושטיפה של הרכב, מיסי חניה, הוצאות לחידוש רישיון רכב ואפילו חידוש רישיון נהג, ביטוחים, הוצאות לתיקון הרכב, מזון ושתיה לנוסעים.
ב"אובר" אין הכרח להיות בעל רכב על מנת להירשם כנותן שירות, תוכלו לעשות זאת גם באמצעות תשלום ליסינג חודשי, (שגם הוצאה זו מוכרת למס, וזוכה להפחתה) כל שנותר לנו לקוות הוא, שברגע, ש"אובר" תיכנס לארץ נוכל גם אנחנו ליהנות מאופציות רבות יותר לתחבורה, שבוודאי יצליחו להפחית, ולו במעט את רמת הצפיפות בכבישים ואת מצוקת החניה.

לסיכום,

כפי שניתן לראות הכלכלה השיתופית, באה לתת מענה מ"למטה", מ"השטח" לבעיות, שמטרידות את כולנו, חדר ללילה אחד, טרמפ מעיר כזאת או אחרת. האם עודף הרגולציה תסגור את הגולל על היוזמה? האם יש מקום להטבות מס כדי לתת מענה מהיר וזמין לאתגרי השעה?
נשמח לשמוע את דעתכם בנושא.

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן