דברו איתנו:
074-7029965

מחפשים נכס בארה"ב?- הכירו את האפליקציות שיעשו לכם את העבודה.

עד לא מזמן, האפשרויות היחידות שעמדו לרשותנו בזמן חיפוש נכס היו לשוטט במדורי הנדל"ן של העיתונים הגדולים ושל המקומונים או להיעזר בשירותיו של מתווך. לכל האפשרויות הללו היה חיסרון אחד משותף והוא חוסר שקיפות. בעיתונים אין מספיק מידע ומתווך חייב לשמור לעצמו פרטי זיהוי של הנכס כדי שאנחנו ניאלץ להשתמש בתיווך שלו ולא נעקוף אותו.   

בארץ, עם מהפכת האינטרנט קמו להם אתרים שניסו להחליף את השיטות המסורתיות לאיתור נכסים. לדוגמא, יד 2 המסייע לנו לאתר נכסים בצורה קלה ויעילה יותר. אך עדיין באתרים הללו קיים חוסר במידע על הנכס והסביבה שלו. וכך יוצא שעדיין הדרך הטובה ביותר לאתר נכס היא באמצעות כיתות רגליים מנכס לנכס.

בארה"ב המצב שונה וזאת בעזרת אפליקציות שעובדות לפי עקרונות הכלכלה השיתופית, ואלו הן פלטפורמות שיש להן מידע מפורט על כל נכס ומתבססות גם על מידע המגיע מקהילת המשתמשים עצמם .

להלן האפליקציות שיעשו את חיינו לקלים:

Zillow 

קבוצת Zillow פועלת בתחום טכנולוגיית המידע ומאגדת בתוכה מספר חברות העוסקות בתחום הנדל"ן המקוון. בין החברות השייכות לקבוצה נמצאות ביו היתר Zillow ,Trulia ,StreetEasy ,Nekad Apartments ,RealEstate.com  HotPads  ועוד.
החברה נוסדה ב-2006 על ידי ריץ' ברטון ולויד פרינק ממנהלי מיקרוסופט ומייסדי אקספדיה.המודל העסקי של ZILLOW  לפי הצהרות קברניטי החברה הוא שרווחי החברה מגיעים דרך פרסום באתר. הפריצה הגדולה של החברה התחוללה ב-2009 לאחר שהחברה הכניסה את מנוע החיפוש שלה ל- 180 אתרי אינטרנט של העיתונים בארה"ב. בדרך זו זילו חדרה לשווקים המקומיים בארה"ב.  ב-2011 זילו השיקה שותפות בלעדית עם Yahoo נדל"ן ומאז היא שולטת ללא עוררין בתחום ממסד נתוני הנדל"ן בארה"ב. כיום זילו הרחיבה את פעילותה והיא מאפשרת לשוכרים לשלם את שכר הדירה שלהם  באופן מקוון. עלות הסליקה לשוכרים הינה חינם במידה והם משתמשים במערכת סליקה  מסוג ACH.

ב-2018 רכשה זילו את Century 21 Canada ובכך היא הצהירה שהיא כבר לא מסתפקת בלהישאר רק בתחומי ארה"ב אלא יש לה גם שאיפות בינלאומיות.  מאגר המידע של החברה מגיע ל- 110 מיליון בתי אב בארה"ב, כאשר המידע  שבאתר משמש גם לנכסים שאינם למכירה. שווי הנכסים מעורך על ידי מערכת שהם פיתחו בשם Zestimate, המערכת מסוגלת להעריך את שווי הנכסים בצורה מדויקת וגם לדעת מה יהיה שווי הנכס גם בטווח של 5-10 שנים קדימה. כאן נכנס גם אלמנט של כלכלת השיתוף; הקונים, המוכרים וסתם בעלי בתים מספקים מידע רב לגבי הנכסים וכך האתר יכול לספק מידע השוואתי מכל מקורות המידע שיש ברשותו.      

ב-2008 השיקה זילו את Zillow Advice –  במערכת זו ניתן לשאול שאלות מקוונות באינטרנט ולקבל תשובות מקהילת המומחים באתר. החברה גם מספקת דוחות תקופתיים של מגמות שוק,מכירות חסר ועסקאות עיקול, כמו כן החברה מספקת  את סקר אמון הבית, הסקר מודד את אמון הדיירים בנכס, ובמגמות השוק. דרך האתר של   ZILLOW ניתן גם לצפות בתצלומי אוויר, לקבל מידע על שטח הנכס, ואף לדעת מה מספר חדרי שינה והשירותים של כל נכס.

www.zillow.com

StreetEasy

מדובר על חברה שנוסדה ב- 2005 וכיום היא שייכת לקבוצת זילו , האתר איזי סטריט  הוא

מרקטפלייס לנכסים למכירה או להשכרה בניו-יורק בלבד. האתר שואב מידע ממאות מתווכים ונותן מידע רב לגבי הנכס כמו האם יש שוער בשער, וכמה מעליות יש בבניין. יכולת הדיוק של מחירי הדירות היא ברמה גבוהה והאתר גם מצליח להשוות את הנכס לנכסים דומים הקיימים בסביבה.

www.streeyeasy.com

Trulia

החברה נוסדה ב 2005, לאחר שבשנת 2004 שני מייסדי החברה פליינט ואייקן בוגרי תואר שני מסטנפורד , חיפשו מקום מגורים ונוכחו לדעת כי המידע הקיים באינטרנט אינו נגיש, מעודכן או מדוייק. השניים מצאו דרך לפשט את תהליך החיפוש; האתר מאפשר לקונים או לשוכרים לבחור את המקום בו הם רוצים לגור לפי טיב השכונה והתאמתה לדיירים המעוניינים לגור בה. היא עושה זאת ע"י הצגה של נתוני הפשיעה בשכונה, דירוגי בתי ספר, דוחות סוציו – אקונומים שונים, דירוג בעלי עסקים בשכונה ועוד. האפליקציה גם יודעת למפות את אזורי השכונות בצורה מדויקת.

www.trulia.com

Zumper

האפליקציה מציעה גישה למלאי של יותר מ- 1 מיליון נכסים להשכרה. היא נותנת התראות מיידיות כאשר היא מוצאת נכס שעונה על הצרכים לפי קריטריונים שממלאים באתר. Zumper גם משתפת פעולה עם חברת Experian המאפשרת לשוכר לקבל דוח אשראי, דרך האפליקציה, בקלות ובצורה מאובטחת כאשר הוא מגיש בקשה לשכירות לבעל הנכס.

www.zumper.com

Walk Score

פלטפורמה אינטרנטית  שפועלת בארה"ב, קנדה ואוסטרליה ומאפשרת לאתר את השכונה שמתאימה לשוכרים ולרוכשי דירות לפי מדדWalkability (היכולת להתנייד ברגל). הפלטפורמה מדרגת את השכונה לפי מידע שיש ברשותה מתוך 10 אלף אתרים, וממפה את השכונה באמצעות מערכות API. המיפוי מאפשר לאפליקציה לדרג את איכות השכונה לפי מדד Walk Score המדד מבוסס על אלגוריתם שבודק את המרחק מהכתובת אל מיקומים רלוונטיים. ככל שניתן להגיע למיקומים רלוונטיים ברגל כמו (בתי ספר, פארקים, מרכזי קניות, וכו') אז הציון של המדד עולה. הרעיון הוא שככל שיש  נקודות חשובות במרחק של עד 1 ק"מ לשכונה/כתובת המגורים כך הכתובת איכותית יותר.

 

קטע וידאו קצר(16:41) בו Matt Leighton מציג את 4 האפליקציות לאיתור נכנסי נדל"ן הטובות לדעתו ב-2018.

HotPads

האפליקציה ידועה ביותר עבור נכסים הקיימים בערים הגדולות, אך עדיין מציגה מלאי בכל רחבי ארה"ב. התכונות כוללות פרטים על השכונה, כגון בתי ספר בקרבת מקום ואת ציון ההליכה WalkScore של האזור, כדי לקבל תחושה טובה יותר של האזור סביב הנכס. האפליקציה מאפשרת לדעת מי הנכסים "החמים" ביותר, ואלו הם הנכסים שהכי הרבה משתמשים גילו בהם עניין.

www.hotpads.com

Rent.com

מאפשר למצוא זמני ביקור עבור סיורים בדירות שאותם אתה מעוניין לשכור. ניתן גם לצמצם את החיפוש על סמך ביקורות של התושבים.

RadPad

מספק רישומים לדירות זמינות בכל רחבי ארה"ב. למשתמשי RadPad יש אפשרות לשלם  את שכר הדירה דרך האפליקציה באמצעות חיוב כרטיס האשראי ולאחר מכן האפליקציה שולחת המחאה ישירות לבעל הבית, ללא קשר לשאלה אם השכירות נעשתה דרך האפליקציה.

 

לסיכום,

 כל הפלטפורמות לאיתור נכסים שסקרנו בכתבה זו הן פלטפורמות אינטרנטיות שמשתמשות במאפיינים של הכלכלה השיתופית ומשלבות מידע המגיע מהקהילה. דבר זה, שלא היה קיים בעבר, מאפשר לציבור המשתמשים נוחות, שקיפות ומידע אמין ומדויק יותר לגבי הנכסים בהם הם מעוניינים.     

אולי זה יעניין אותך..

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן