דברו איתנו:
074-7029965

השקעות חברתיות

השקעות אימפקט

מה הן השקעות אימפקט?

מה זה השקעות אימפקט? השקעות אימפקט המכונות גם השקעות חברתיות הן מושג חדש יחסית שבשנים האחרונות הולך וצובר תאוצה. השקעות אלה מטרתן היא להשיא תשואה

קרא עוד »
מסחר חברתי בשוק ההון

מסחר חברתי בשוק ההון

זירות המסחר החברתיות בשוק ההון- לסחור עם הגורו שלך. מסחר חברתי, היא פלטפורמת און ליין, המפגישה בין סוחרים מנוסים, וסוחרים מתחילים (או בעלי ידע בסיסי)

קרא עוד »

השקעות חברתיות

השקעות אימפקט

מה הן השקעות אימפקט?

מה זה השקעות אימפקט? השקעות אימפקט המכונות גם השקעות חברתיות הן מושג חדש יחסית שבשנים האחרונות הולך וצובר תאוצה. השקעות אלה מטרתן היא להשיא תשואה

קרא עוד »
מסחר חברתי בשוק ההון

מסחר חברתי בשוק ההון

זירות המסחר החברתיות בשוק ההון- לסחור עם הגורו שלך. מסחר חברתי, היא פלטפורמת און ליין, המפגישה בין סוחרים מנוסים, וסוחרים מתחילים (או בעלי ידע בסיסי)

קרא עוד »
חיפוש
Close this search box.

דברים שיכולים לעניין אותך

פוסטים אחרונים

קופות IRA בישראל, כל מה שצריך לדעת

קופות Individual Retirement Account, IRA, הן קופות בניהול אישי. קופות אלו הן סוג של קופות גמל והן מאד פופולריות, במיוחד

תיקון 190 – כל מה שרצית לדעת

תיקון 190 נכנס לתוקף כבר מ- 2012 ומטרתו לעודד עצמאים ושכירים הקרובים לגיל פרישה או שכבר יצאו לגמלאות לבצע חיסכון שהוא

מטבעות קריפטו – כל מה שאתה צריך לדעת כדי להיכנס ולסחור

בשנים האחרונות תופעת מטבעות הקריפטו פרצה בסערה לחיינו. הרעש הגדול שנוצר סביב העניין גורם לרבים לרצות להיכנס לתחום הזה, אבל

פתרונות השקעה למשקיע הסולידי

אם אתה מגדיר את עצמך כמשקיע סולידי,שלא מוכן להיכנס להרפתקאות מסוכנות, ובכל זאת מוכן לשמוע על השקעות בטוחות יותר, אז

נא להכיר, השקעות משפטיות–השקעה בצדק!

מהן השקעות משפטיות? השקעות משפטיות אלו הן השקעות בהן עורכי דין ומשקיעים (תובעים) פוטנציאלים מגישים תביעה משותפת במטרה לזכות בתביעה

קטגוריות

קטגוריות

השקעות חברתיות והשקעות חברתיות בנדל"ן זהו טרנד חדש בארה"ב שלא הולך להיעלם. מה זה השקעות חברתיות ? ומה זה השקעות חברתיות בנדל"ן, למי זה טוב? והאם כדאי להשקיע בהשקעות אלו?

השקעות חברתיות בנדל"ן

עולם ההשקעות רחב וקיימים מכשירים פיננסיים רבים באמצעותם ניתן להשקיע. התשואה שניתן להשיג באותם מכשירים משתנה בהתאם לאותו מכשיר, אבל נוכל להכליל שככל שהתשואה גבוהה יותר כך הסיכון גדול יותר.

הציבור מכיר בעיקר שני סוגי השקעות:

  • השקעה דרך פקיד הבנק (שזה אומר השקעה בפיקדונות תוכניות חסכון, והשקעות בשוק ההון).
  • השקעה בדירה בישראל.

השקעות אלו נחשבות בדרך כלל סולידיות ולא נדרשת מומחיות רבה להשקעה.

(הערה: השקעות בשוק ההון נחשבות כהשקעות שנדרש בהם ידע ומקצוענות, אבל כללנו אותם כהשקעות סולידיות וללא ידע מקצועי, כי לרוב המשקיעים, פקיד הבנק בונה למענם תיק השקעות מפוזר).

 השקעות אלטרנטיביות

מה מוגדר כהשקעה אלטרנטיבית ?

לקטגוריה של השקעות אלטרנטיבית אפשר להכניס כל השקעה מלבד רכישת דירה בישראל או השקעה בשוק ההון. ניתן לראות אלמנטים שונים בתחום ההשקעות האלטרנטיביות גם בהשקעות בשוק ההון כאשר מדובר במכשירים פיננסיים מתוחכמים. חשוב לציין שהשקעה אלטרנטיבית לא באה להחליף את ההשקעות המסורתיות אלא להשלים אותם.

היתרון בהשקעה אלטרנטיבית הוא בגיוון תיק השקעות, פיזור רחב וקורלציה נמוכה עם שוק ההון שמפחיתה את הסיכון בתיק ההשקעה.

דוגמאות להשקעות אלטרנטיביות

בהשקעות אלטרנטיביות ניתן להכליל, בין השאר, השקעות בשוק הקריפטו, השקעות נדל"ן מניב בארץ ובחו"ל, השקעות בחברות פרטיות, השקעות בקרנות הון סיכון והשקעות חברתיות.

למה להשקיע בהשקעות חברתיות ?

קודם כל הבנו שיש אפשרויות רבות להשקעות אלטרנטיביות. השקעות אלטרנטיביות לא מתאימות לכל אחד ודורשות אמצעים שונים כמו מקצוענות, זמן, כסף וקשרים. מנגד השקעות חברתיות הן פשוטות יותר. לא דרושה מומחיות מיוחדת על מנת להשקיע באותן השקעות או צורך בכסף רב.

לפני שנסביר מה זה השקעה חברתית חשוב לסייג השקעות חברתיות מסוג השקעות אימפקט (IMPACT) שאלו הן השקעות שנועדו למטרות חברתית שונות.

 אז אלו השקעות חברתיות יש?

השקעות המונים/גיוס המונים (crowdinvesting) – בהשקעות אלו המשקיע מצטרף למשקיעים נוספים ומשקיע יחד איתם בחברות סטרטאפ או במיזמים שונים. ההשקעה מתבצעת דרך פלטפורמה להשקעות המונים.  היתרון בהשקעות אלו הן שניתן להשקיע בסכומים נמוכים בחברות תמורת מניות בחברה. ההשקעה הנמוכה יחסית מאפשרת למשקיעים לפזר את השקעותיהם במספר חברות מסוכנות אך בעלות תשואה גבוהה בתקווה שאחת מהן תהיה הפייסבוק הבאה.

חסרונות בולטים בהשקעה זו הן העדר נזילות, סיכוי אפסי לקבלת דיבידנד, אפשרות לדילול בהמשך התהליך.

יתרונות בולטים: השקעה בסכומים נמוכים, גיוון תיק השקעות, פוטנציאל רווח גבוה.

הלוואות חברתית P2P lending) ) – הלוואות חברתיות הן למעשה הלוואות המונים (תת נישה של השקעות המונים). בהלוואות אלו העמית בפלטפורמה יכול להשקיע (לתת הלוואה) ביחד עם עוד משקיעים נוספים, המספקים הלוואה ללווה ללא גורם של צד שלישי. הויתור על הצד השלישי, המתווך (הבנק) מאפשר לעמית המשקיע לקבל ריביות גבוהות יותר.

חסרונות בולטים: רמת סיכון גבוהה ביחס לבנק, העדר נזילות.

יתרונות בולטים: תשואות גבוהות ביחס לסיכון, השקעה בסכומים נמוכים, גיוון תיק השקעות.

לסיכום, השקעות חברתיות הן השקעה אלטרנטיבית טובה המאפשרת לגוון את תיק השקעות ולספק תשואה עודפת. השקעות החברתיות אינן מצריכות ידע מקצועי רחב, כסף, או קשרים, וניתן להשקיע דרך אפיק השקעה זה גם בסכומים נמוכים.

אין לראות בכתבה זו המלצה לכל סוג של השקעה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן