דברו איתנו:
074-7029965

עייפים מלשלם לאחרים? גם אנחנו.

מסתבר שיותר ויותר אנשים, מכל מקום בעולם, עייפים משליטה של חברות ובעלי הון ובכלל מיוקר המחיה, יותר ויותר אנשים מבינים שהכוח מצוי בידיים שלהם. יותר ויותר אנשים מבינים את העוצמה הטמונה ביצירתיות ובשיתופי פעולה. אנשים מסייעים אלו לאלו תוך התבססות על הידע, הניסיון והכישורים המשותפים. "הברטר" הוא הכוח החדש בתחום הכלכלה השיתופית ונראה שהוא הולך וצובר יותר ויותר תאוצה.

אז מהו בעצם ברטר?

בהגדרה פשוטה, ברטר, ובעברית – סחר חליפין, הוא החלפה של כישורים, מוצרים, ידע ורעיונות בין אנשים בקהילה. באמצעות החליפין אנשים עוזרים זה לזה לקבל את מה שהם צריכים מבלי להוציא שקל.

זהו בעצם הטרנד החדש של שיתופיות שהופך כל עסקה לכדאית וכל מודל כלכלי לבעל פוטנציאל עצום – "הברטר".
זה לא סתם עוד טרנד, זו תפיסת עולם ההולכת ומתגבשת, וניכר כי יותר ויותר אנשים "נדבקים" בתפיסת עולם זה. היא מתפשטת בעולם העסקים ובעולם האישי ומגיעה לכל תחום אפשרי.

הברטר חוזר לימי הזוהר

הייתם מאמינים? מסתבר כי המאה ה-21 עושה U turn חזק לחיי הקהילה. הברטר, או סחר החליפין, שהיה נחשב לאחת משיטות המסחר הקדומות ביותר (אם לא הראשונה) חזר לחיינו בגדול וכיום הוא חלק מרכזי בכלכלה השיתופית החדשה.

אז מדוע הברטר צובר תאוצה דווקא עכשיו?

ההתקדמות הטכנולוגית והמצאת האינטרנט והטלפון החכם גם השיתוף נעשה יותר קל ונוח וללא מגבלות. דבר זה גרם לפריחתה של הכלכלה השיתופית בתחומים שונים, והביאה גם לפריחתו המחודשת של סחר החליפין בגרסה המודרנית הדיגיטלית. במשחק הזה כל אחד יכול להשתתף, כי לכל אחד יש משהו להציע ומשהו שהוא גם רוצה. כל העולם בכף ידכם – עולם הברטרים הוא כבר לא סוד.

חשוב לדעת

עסקאות ברטר למרות שאין עסקה כספית מדובר בעסקה לכל דבר לכן מומלץ למי שמתנהל ומבצע עסקים שיתייעץ עם יועץ מס בנושא.

להתייעצות ללא עלות לחץ על התמונה.

אז איך זה עובד?

מוכשרים בנגינה או במתמטיקה? אתם רואי חשבון מקצועיים ומחפשים מישהו שיתקן כמה דברים אצלכם בבית? למה שלא תנצלו את זה? תוכלו להיות נגנים שמופיעים בקאנטרי תמורת מנוי, או כלכלנים המציעים את מרכולתם תמורת שירותים טכניים או תתנו שיעורים פרטיים עבור טיפולי רפלקסולוגיה וכו'.
חשבו על הדבר שאתם הכי צריכים עכשיו; כרטיסים להופעה, טיסה לצרפת או מסאג' מפנק זה יכול להיות אייפון חדש תמורת שיאומי, חולצות תמורת כרטיס טיסה בהוזלה, דוגסיטינג תמורת הסעות למרכז העיר וחזור– לא משנה מה זה, אתם יכולים לקבל אותו ללא תשלום! כל דבר שתצטרכו, תוכלו לקבל תמורת שירות או פריט שאתם תתנו מצדכם, וזה יכול להיות כל דבר שאתם יודעים לעשות טוב, אפילו לכתוב שיר.
כל זה מהווה את הבסיס לאינספור פלטפורמות אינטרנטיות ההולכות ומתרבות בכל מקום בעולם כולל בישראל ומציעות לאנשי הכפר הגלובלי לקחת חלק אקטיבי בשוק הפיננסי של המחר – שוק שהוא כולו מבוסס על אנשים, כמוך וכמוני. כל שעליכם לעשות זה להיכנס לאחת הפלטפורמות הללו, להירשם ולראות אם יש משהו שאתה צריך שאדם אחר יכול לתת לך בתמורה למשהו שאתה תיתן.

להלן מספר דוגמאות לאתרי סחר חליפין:

SwapRight

SwapRight, הינו אתר אירי המציע מגוון עצום של אפשרויות החלפת מוצרים ושירותים ללא תשלום. תוכלו למצוא בו מגוון עצום של שירותים בכל תחום שאתם רק יכולים להעלות על דעתכם. SwapRight הוא פלטפורמה עצומה המאפשרת למשתמשים מכל העולם להציג את מרכולתם ולהציע את שירותיהם תמורת שירותים רצויים במקומם. בין אם אתם שכירים, עצמאיים מובטלים או בין עבודות, זה ממש לא משנה. האתר מאפשר לכם להציג את מרכולתכם וליהנות משירותים מקצועיים המוצעים על ידי אחרים בחזרה.

Let's Barter India

הפלטפורמה Let's Barte, שבסיסו בעיר ניו דלהי, החל דרכו כקבוצת פייסבוק אשר עסקה בעסקאות ברטר בתחומים שונים, והתפתחה לכדי פלטפורמת סחר חליפין שוקקת חיים. ניתן להחליף בו מגוון רחב ביותר של מוצרים – מפריטי ריהוט ועד פריטי לבוש או שירותים מסוגים שונים ועוד. השאיפה של האתר היא ליצור קהילה אליה יכולים כל אחד ואחת להצטרף, לפרסם את המוצר או השירות שברצונם להעניק ולחפש בתמורה מוצר או שירות לו הם זקוקים.

Swappiness

האתר שמנוהל מקליפורניה מצהיר שהחזון שלו הוא עולם שבו המסחר, באמצעות האינטרנט, יסייע לקדם את השלום ואת השינוי החברתי. המשימה של Swappiness היא לשחק תפקיד מפתח בחזון זה על ידי מתן פלטפורמה חברתית, קלה לשימוש, עבור סחר חליפין. השם שלהם מתייחס לתחושה של סיפוק כאשר במהלך המסחר, כל הצדדים שמחים. ניתן להחליף באמצעותו מוצרים, שירותים ואפילו עסקים.

קטע אנימציה קצר (4:08) שמסביר בדרך כלילה ופשוטה מה זה בכלל "ברטר".

לסיכום

באמצעות הברטר, אנשים כמוך וכמוני מחזקים אנשים אחרים וכולנו יחד בונים קהילה שלמה שאינה תלויה במוסדות רשמיים: אנחנו יכולים ליצור בכוחות עצמנו מערכת שירותים דינאמית, עצמאית ומפרה שחוזקה טמון בנכונות של חבריה לעמוד אחד לרשות השני בעת הצורך.

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן