כל סטארטאפ מתחיל מרעיון אחד עם פוטנציאל כביר. אתם יכולים להמשיך ולפתח אותו "על הנייר" במשך שנים, אך היו בטוחים שעוד יגיע היום המכריע, בו יהיה עליכם לחשוף את המוצר בפני משקיעים ולקוחות. יהיה עליכם להציג את העיצוב המרשים של המוצר, את הפונקציונליות שלו, לעורר סקרנות והתלהבות מצד הצופים ולהמחיש כיצד המוצר פונה לקהלי יעד ספציפיים.
הצגת סרטון תדמית תקל על אנשי השיווק לשווק את המוצר ולגייס משקיעים פוטנציאלים. סרטוני תדמית עוזרים לכם לעשות את כל זה ויותר. במקום להסביר את הרעיון בצורה "יבשה" במשך חצי שעה ועד שעה, אתם יכולים להציג את המוצר בפני הצופה בצורה חיה, מדויקת ומושכת הכוללת אינפורמציה, המסייעת לו לעמוד על טיב המוצר ולקבל את הרושם הטוב ביותר אודותיו תוך 1-5 דקות בלבד.
מהו הסרטון הנכון? הכול תלוי בפני מי מוקרן הסרט–המשקיע הפוטנציאלי או הלקוח?
סרטוני תדמית למשקיע
כאשר סטארטאפ זקוק לכספים במטרה להפוך את המוצר שלו מחלום למציאות, הוא פונה למשקיעים. גיוס המשקיעים יכול להתבצע דרך פלטפורמות של גיוס המונים, קרנות הון סיכון או באמצעות אנג'לים עצמאיים.
המשקיע הוא האדם שאתם רוצים להרשים יותר מכל, לכן כדאי להשקיע ולייצר מספר תכנים שמשקיעים פוטנציאליים יוכלו לצרוך, במטרה להעריך את הרעיון שלכם על הצד הטוב ביותר ולהרגיש שקיבלו החלטה מושכלת להשקיע בו.
בסרטוני תדמית המיועדים לפלטפורמות של מימון המונים יש צורך למכור את החלום כבר בשניות הראשונות, ולכן הסרטון צריך לעורר ולעניין את המשקיע באופן מיידי. ואילו סרטוני תדמית עבור מנהלי קרנות הון סיכון ומשקיעים אחרים צריכים להיות בנויים בצורה שונה מאחר ואותם המשקיעים בוחנים לעומק את הטכנולוגיה, את היזמים, את המתחרים בשוק.
חשוב להבין שלפני שמשקיעים מחליטים האם לממן את הרעיון שלכם עליהם להבין דבר ראשון מהו שיעור התשואה של הרעיון שלכם במקרה של הצלחה. בכדי לברר זאת באופן יסודי, הם ידרשו תוכנית עסקית ומצגת מפורטת, המסבירות כיצד אתם מתכננים להפוך את הרעיון שלכם לתוצר רווחי שלב-אחר-שלב. לכן, מומלץ לערוך סרטון שיווקי מקצועי ומרשים, המסייע למשקיע לתפוס את המוצר בתצורות של מיקרו ומאקרו, לחזות בו במו-עיניו ולקבל תמונה מלאה של המוצר שאתם מפתחים.
סרטונים למשקיעים אמורים להיות יחסית ארוכים, בין 90 ל- 240 שניות, מאחר והמטרה העיקרית שלהם היא לספק למשקיע כמה שיותר אינפורמציה. מסיבה זו גם כדאי להימנע מיצירה של סרטונים מלהיבים ומלאי אפקטים, מאחר והם עשויים לגרום למשקיע להרגיש שאתם מבזבזים הרבה כסף על תוכן מיותר. במקום, השתדלו לשלב בסרטון כמה שיותר נתונים ומידע קונקרטי, שיסייעו למשקיע לקבל החלטה מבוססת.
סרטוני תדמית עבור המשקיע-טיפים למפתחים
אם אתם מפתחים אפליקציה, רוב הפעמים מומלץ להימנע מסרטוני מצלמה ולבחור דווקא בקו יצירתי ומרגש יותר, שילהיב את המשקיע וימחיש בפניו שיש לכם את היכולת להביא לתוצאות מרשימות.
אם אתם מפתחים מוצר, כדאי לכם לבחור ולייצר סרטון בתצורת תלת מימד, כך שתוכלו להציג בפני המשקיע שלכם את המוצר המוגמר בזווית של 360 מעלות, ולעמוד על כל הפיצ'רים, היתרונות והעיצוב המרשים של המוצר מול המשקיע בזמן אמת.
סרטוני תדמית ללקוחות
סרטוני התדמית אינם מיועדים רק למשקיעים לצורך גיוסי הון. סרטונים שיווקיים יכולים לסייע בעתיד לגייס לקוחות חדשים. תמיד תזכרו שהלקוחות הם ה"לחם" העתידי שלכם, לכן חשוב לכבוש את לבם באמצעות סרטון מרתק וקצר, בו יוכלו ללמוד כיצד המוצר החדש שלכם ימתיק את חייהם. סרטון מלהיב ומקצועי מסייע לכם לעשות זאת בקלות, ולהבטיח שהלקוחות יזכרו אתכם בעתיד.
סרטוני תדמית עבור הלקוח-טיפים למפתחים
אם אתם מפתחים אפליקציה, רוב הסרטונים יהיו קצרים ויארכו עד ל- 30 שניות בממוצע, יעוררו התרגשות וסקרנות בצופה וילמדו אותו כיצד להשתמש בה. חשוב שהסרטון ישדר אנרגיות ויהיה כיפי, כדי לעודד את הלקוחות להתנסות. רוב הסרטונים יהיו סרטוני אנימציה וסרטונים המשלבים אינפוגרפיקה.
אם אתם מפתחים מוצר, כדאי להיעזר במידול תלת מימד ולייצר סרטון המשלב בין תצורת תלת המימד לאנימציית פלאש ברמה גבוהה. מאחר וסרטון זה משודר בפני לקוחות פוטנציאליים, חשוב שיהיה כמה שיותר מלהיב, ידגיש את הפיצ'רים של המוצר מכל כיוון ויניע את הלקוחות להתעניין במוצר וגם לרכוש אותו. סרטון כזה אמור להיות באורך של עד ל- 60 שניות בממוצע, כך שיהיה קצר וקולע ויהיה ניתן לפרסם אותו בכל הרשתות החברתיות והפלטפורמות השיווקיות הקיימות.