זה כבר לא סוד שניתן להרוויח כסף מרשת האינטרנט, הכנסה שיכולה לנבוע מנכסים דיגיטליים שונים.
נכס דיגיטלי יכול להיות ערוץ יוטיוב, פרופיל ברשת חברתית, בלוג, חנות מסחר דיגיטלית, קורס דיגיטלי וכו’.
נכס דיגיטלי הוא כל דבר הרשום על שמנו ברשת האינטרנט.

מהם הדרכים להרוויח הכנסה פסיבית מהנכסים הדיגיטליים?

ניתן לחלק את אפיקי ההכנסה לשני סוגי הכנסה עיקריים: הכנסות מפרסום והכנסות ממכירת מוצרים ושירותים.
הכנסות מפרסום נובעות בעיקר מנכסים המבוססים על מיתוג אישי.
ישנם נכסים דיגיטליים שמבוססים על מיתוג אישי כמו ערוץ יוטיוב, בלוג או פרופיל אינסטגרם של אושיית רשת כלשהי שיש לו עשרות אלפי עוקבים, כמו למשל נטע אלחמיסטר.
במודל המבוסס על מיתוג אישי אותו כוכב רשת יכול להרוויח כסף מפרסומות גלויות או מפרסום סמוי של מותגים מסוימים תמורת תשלום מחברות המוכנות לשלם כסף עבור פרסום המוצרים שלהם.
הכנסות הנובעות ממכירת מוצרים.
אפיק הכנסה נוסף הוא הכנסות ממכירת מוצרים או שירותים ברשת האינטרנט, לדוגמה חנות דיגיטלית באמזון, בשופיפי או באיביי. כל אלה הן דוגמאות בולטות להכנסות מנכסים דיגיטליים.

הכנסה פסיבית מנכסים דיגיטליים

בכל הדוגמאות שהבאתי ניתן להרוויח המון כסף אבל יש לזכור שהן אינן מתאימות לכל אחד.
לא כל אחד הוא אושיית רשת ולא לכל אחד מתאים לנהל חנויות מסחר באינטרנט.
הכנסות מסוג זה אינן נכללות כהכנסה פסיבית ומצריכות עבודה קשה מיומנות כשרון והרבה מזל.
אז האם נכסים דיגיטליים יכולים לתת הכנסה פסיבית?
התשובה היא כמובן כן.
נכס דיגיטלי יכול להיות גם נכס להשקעה שנותן הכנסה פסיבית. זה קורה כאשר בעל הנכס אינו עובד בעצמו אלא לוקח צוות מקצועי שמנהל את הנכס עבורו או שהנכס מכניס כסף מפעילות שלא מצריכה עבודה שוטפת.

איך מייצרים הכנסה פסיבית מנכס דיגיטלי?

ישנם מספר מודלים לנכסים דיגיטליים שמאפשרים הכנסה פסיבית:
מודל הנדל”ן הדיגיטלי– במודל זה הנכס הדיגיטלי הוא אתר תוכן בנישה ספציפית המושך תנועת גולשים לאתר ומייצר לידים ששווים כסף. לדוגמה אתר תוכן בתחום השתלת שיניים יכול להיות רלוונטי לרופאי שיניים שיהיו מוכנים לרכוש לידים (הפניות) שמגיעים דרך האתר או לשלם שכירות חודשית על שימוש באתר.
מודל “ריבוי המשפכים השיווקיים” – במודל זה מעמידים בן זמנית מספר משפכים שיווקיים שמטרתם להעביר תנועה רלוונטית למכירת מוצרים או שירותים המשווקים ברשת האינטרנט.
כל משפך שיווקי מטרתו ליצור הכנסה, אך לא כל הקמפיינים מצליחים. הרעיון שעומד מאחורי מספר רב של משפכים שיווקיים הוא שקמפיינים רווחיים יפצו על קמפיינים חלשים יותר והסיכוי לרווח יגדל.
מודל זה דומה לניהול תיק השקעות בניירות ערך. בניהול תיק ניירות ערך אנחנו לא משקיעים במניה אחת בלבד גם אם אנחנו חושבים שהיא מניה טובה, אלא אנחנו מפזרים את ההשקעה בין מספר מניות.
מודל המשפך השיווקי מפחית את הסיכון להפסד ביחס למודל ההשקעה של הנדל”ן הדיגיטלי.

סיכונים בהשקעה בנכס דיגיטלי פסיבי

כל השקעה מגלמת בתוכה סיכונים שונים ולכן היתרון בהשקעה בנכס דיגיטלי הוא בכך שניתן להתחיל להשקיע בהדרגתיות ולהתקדם לפי הרווחיות של הנכס.
כמו בכל השקעה ישנו סיכוי גם להפסד, אך, בדרך כלל בהשקעות כאלו כמו בנדל”ן לא מאבדים את כל ההשקעה ותמיד ניתן לממש את הנכס.
הסיכון בהשקעה כזו יכול לנבוע מבחירה לקויה של החברה המנהלת את הנכסים, לכן חשוב מאוד לבחור חברה אמינה בעלת ניסיון בתחום שיודעת לנהל נכסים דיגיטליים.
לפני שעובדים עם חברה ספציפית, חייבים לקרוא ולהבין היטב את ההסכם ולעבוד רק עם חברה שנותנת בטוחות ועובדת בשקיפות מלאה.

מה עוד צריך לדעת?

כל הכנסה שמקבלים מהנכסים חייבת להיות מדווחת למס הכנסה ולכן חייבים לפתוח תיק במס הכנסה ומע”מ.
להתייעצות ולקבלת פרטים נוספים בנושא נכסים דיגיטליים לחץ כאן.
להתייעצות עם יועץ מס מומחה בנכסים דיגיטליים לחץ על הבנאר שלמטה.

להתייעצות ללא עלות?
חושבים על העתיד כחול 970*250 ב'
בדוק בחינם את זכאותך לדרכון פורטוגלי

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מיזמים נבחרים

השקעה במנהטן

Exitvalley - להשקיע חכם בסטרטאפ מנצח

logo
התחל לעקוב אחרי המומחים
הטובים בעולם בשוק ההון.

השקעה פיננסית כנגד בטוחה

Fiverr - שירות פרילנסרים לעסקים

הצטרפו לדף העסקי בפייסבוק

רשתות חברתיות

קטגוריות

נושאי האתר
קטגוריות
גלילה לראש העמוד
   הרשמה לניוזלייטר
דילוג לתוכן