חנויות פופ אפ למי זה טוב?

סקירת חנויות פופ-אפ בארץ ובחו"ל

חנויות פופ-אפ, הקונספט המאפשר לעסקים קטנים, עסקים בתחילת דרכם, מותגים, המעוניינים להשיק מוצר חדש או מוצר עונתי להתבלט יותר בנוף וליצור חווית צרכנות שונה לחלוטין מהמוכר.
החלוצות בתחום היו אדידס, האגיס, ופומה ואפילו מגנום, שמתארחת בנמל, ואחריהן הגיעו מתחרות נוספות, כמו החנות בשינקין 35 וקרן שביט.
אלו חללי פופ-אפ להשכרה ניתן למצוא בארץ, ואיזו פלטורמה תומכת בכך בחו”ל? סקירה.

 

אך לפני הכל... מה זו חנות פופ-אפ?

חנות פופ-אפ היא חלל משותף המושכר לתקופה של בין שבוע לחודש או כל תקופה אחרת המוסכמת מראש, ומאפשרת לבעלי המותג לבצע שימוש חופשי בחלל לצורך הצגת סחורה, שירות או מוצר, הנגשת חנות אינטרנטית במרחב הפיזי, או השקה של מוצר חדש כחלק ממהלך שיווקי או כחלק ממהלך תפעולי לבחינת עלויות בטרם כניסה להוצאות קבועות וקבלת החלטות משמעותיות לעסק.

המצב בארץ: כוחו של שיתוף פעולה

עסקים רבים בישראל מבינים, שצמיחה משותפת, היא צמיחה, שמועילה לכולם. עסקים מקומיים, שפונים לקהל יעד דומה מתאגדים ויוצרים ירידים (כמו היריד של נתנאלה, או יריד האופנה “שופוני”, יריד 199 (שמאגד תוצרת במחיר של 199 ש”ח ממותגים שונים ועוד) ומציעים מבחר גדול יותר, שירות מהיר יותר תוך “ציפה על גלי השיווק” של המותגים המשתתפים ביריד.
דרך נוספת ליצור חללי POP UP משותפים היא על ידי השכרת שטח מסויים בחנות למותג אחר, שפונה לאותו קהל יעד (ובכך ליהנות מתנועה רגלית נכנסת, שלא היתה מתאפשרת בדרך אחרת)
וכן יצירת “ירידים נודדים” של 4-5 מותגים בעלי מכנה משותף (אזור גיאוגרפי, תפישת עולם וכמובן קהל יעד)

בארץ חנות הפקטורי 54 בקניון גינדי מפגישה בין מותגי יוקרה במקום אחד באמצעות השכרת חללים.
היתרון: קהל יעד מגוון, שלא היה נחשף למותגים אלו, אלמלא פגש אותם בחנות הקונספט.
החנות פתוחה עד גמר המלאי או לתקופה של מספר חודשים, בהתאם להחלטות מבעלי המותג. 

Shoplifters

קונספט נודד, שהתחיל עוד לפני תשע שנים, ומציע חוויה מעוצבת בקונספט מגובש עבור מותגים ישראליים.

דיזינגוף סנטר               

הקומה העליונה במתחם המרכזי מוקדשת למעצבים בתחילת דרכם וכן עבור תערוכות מתחלפות.

 

היתרונות:

  • עלויות תפעול נמוכות יחסית וחיסכון בעלויות לטווח הארוך.
  •  פרויקט שיווקי בעל יכולת ליצור תהודה ועניין רב למותג. 
  • אפשרות לבחון את “השטח” בתנאים אופטימיאליים וללמוד יותר על קהל היעד והעדפותיו.
  • הנגשת חנויות ומיזמים אינטרנטיים לקהל הרחב.
  • שיתוף פעולה בין עסקים, הישענות על מערכי שיווק צולבים לאותו קהל יעד או תחומי עניין ושכלול התחרות.

 

החסרונות:

בחלק מהחללים עלות החלל גבוהה יחסית למשך זמן ההשכרה.
לא מתאים לכל מותג או קונספט

 

המצב בחו"ל

We are pop up

היא פלטפורמה אינטרנטית המרכזת את כל החנויות והמייזמים המציעים שיתוף חללים לחנויות פופ אפ (חנויות, שצצפות לתקופה) הפלטפורמה פועלת בלונדון (לפי מחוזות), בריטניה, רוסיה, מדינות אירופאיות, צרפת, ארצות הברית, ואפילו מתחם אחד בהונג קונג, הפלטפורמה מכסה 717 נקודות, המציעות שטחי פופ אפ עלפי תעריפים ומיקום. ניתן להתרשם מהמקומות בתמונות, לקבל מידע כללי על הנכס, משך זמן ההשכרה המוצע, האמצעים הכלולים בשימוש וכדומה.
ברוב המקרים, ההוצאה כוללת את עלויות התפעול והחשבונות השוטפים.
המחיר המינימלי להשכרת חלל עומד על : 72 לירה סטרלינג ליום.
האתר: 

http://www.wearepopup.com

popupshopup

המיזם האוסטרלי מציע מבחר של חללים המציעים שטחים להשכרה עבור חנויות פופ אפ לטווח קצר.
השכרת החללים עלפי המטרה השיווקית- הגדלת המכירות, תפוצת המותג, השקה של מוצר/ שירות חדש.
כל העלויות גלויות ומחשובות בראש, ומאפשרות למשתתפים לבחון את השוק, ולמצוא את השטח, המתאים להם ביותר.
המבחר כולל: חנויות, ברים, משרדים, שטחים ציבוריים, מסעדות, מחסנים, וכמובן תערוכות ייחודיות.
האתר: .

popupshopup.com.au

דוגמאות לאיך עושים זאת מותגים מפורסמים בעולם, שיצרו חנויות פופ אפ:

נייקי, יוצרת חנויות פופ אפ בכל מתחם בו מתקיים מירוץ מקומי, החנות כוללת צוות מכירות, ביגוד, הנעלה, מוצרי פנאי נלווים בהנחות ובמחיר מיוחד לאותו אירוע. לעיתים החנות ממוקמת בתוך מבנה יביל, לעיתים באוהל ולעיתים במכולה

קוקה קולה, ירידי מכירות בהשקת מוצר חדש, או פשוט כחלק מהאסטרטגיה ליצור קשר הדוק יותר עם לקוחות המותג. בחנות מוצעים מארזים מיוחדים לאספנים, מוצרים נוסטלגיים וכמובן טעימות מטעמים אקזוטיים, שלא משווקים ברמת היום יום.

 

סיכום

בעידן הכלכלה השיתופית וריבוי של מותגים, שמרכזים את עיקר הפעילות המסחרית שלהם באינטרנט, אין ספק, ששטחי פופ אפ בחניות גדולות/ קטנות או פלטפורמות שיתופיות יתפסו תאוצה ויגדירו מחדש את חווית הקנייה של הקהל.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

הקהילה שלנו- מיזמים נבחרים

סטארטאפ להשקעה
השקעה בחברת סטארטאפ

פוסטים אחרונים

פוסטים נוספים בנושא צריכה שיתופית

פוסטים נוספים בנושא השקעות המונים

רשתות חברתיות

קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן