דברו איתנו:
074-7029965

מטבעות הקריפטו, ובמיוחד מטבע הביטקוין, נעשו בשנים האחרונות מאד פופולריים בקרב המשקיעים. אך למרות הפופולריות שלהם, המטבעות האלו עדיין נתפסים כמטבעות הפועלים תחת הרשת האפלה (ה- darknet). לכן, רשויות החוק (רשות המיסים, רשות ני"ע ,הרשות לאיסור הלבנת הון) מתעניינים מאוד בכל מה שקשור לפעילות במטבעות אלה.

זה לא מטבע זה נכס

למרות שהמטבע, במקרים רבים, משמש כסחר חליפין, כמו כסף פיאט השימוש בשם "מטבע" יכול להיות למטעה, מפני שלא מדובר באמת מטבע, אלא בנכס שנוצר על ידי פעולת כרייה. לכן, כבר ב-2018 , רשויות המס בישראל, החליטו שאין להתייחס למטבע הוירטואלי כמטבע חוץ אלא כנכס החייב במס רווחי הון (חוזר 5/2018). 

מס על רווחי הון

מכיוון שמעמדו של מטבע הקריפטו בישראל הוא כמעמד של "נכס", המס על רווחים ממנו יהיה כמו על כל נכס אחר בישראל, והוא מס רווח הון בשיעור של 25%.

המס אמור להיות משולם כאשר יש לנו "אירוע מס" – הכוונה היא כאשר נעשית מכירת המטבע ברווח.

חישוב הרווח נעשה כך: הרווח שווה לשווי הנכס בעת המכירה פחות שווי הנכס/המטבע בעת הקנייה. בחישוב רווח הון ניתן לקזז גם עמלות, והוצאות נלוות אחרות כמו שכ"ט עו"ד ורו"ח.

חשוב לזכור כי במידה ויש הפסד הון ממכירת המטבע, ניתן יהיה לקזז הפסד הון מרווחי הון או שבח גם ממקורות אחרים. בנוסף, ניתן לקזז הפסד עסקי אבל רק בשנת המס בו ההפסד התרחש.

איך מתבצע הדיווח?

הדיווח מתבצע בתום כל שנת מס ומדווח לדו"ח השנתי באמצעות טופס 1399. חישוב המס יכול לעשות בשיטת FiFO (נכנס ראשון יוצא ראשון) או בשיטת LIFO (נכנס אחרון יוצא ראשון).

מס הכנסה לא נתן הוראות ברורות איך לעשות את החישוב, אך חשוב לציין שמס הכנסה מעדיף בדרך כלל את שיטת ה- FIFO.  למרות זאת, לגבי מטבע הביטקוין, ולאור העלייה הגבוהה בערך המטבע, עדיף להשתמש בשיטת ה-LIFO. 

יש לזכור שברגע שנבחרה שיטה יש לדבוק בה ולא ניתן לשנות אותה.

מה עוד צריך לדעת על מטבע הקריפטו?

  • המרת מטבע נחשבת כאירוע מס ולכן המרה של מטבע כמו למשל ביטקוין לאתריום נחשבת כמכירה של הביטקויין ורכישה של איתריום ומצריכה חיוב במס רווחי הון כפי שציינו.
  • במידה והפעילות במטבעות קריפטו היא פעילות עסקית כמו כרייה, ייעוץ וכיו"ב, לא מדובר ברווח הון אלא בהכנסה מעסק שיכולה להגיע לשווי מס של עד 50%.
  •  עסקאות ברטר (עסקאות חליפין) שנעשות עם מטבע קריפטו, נחשבות לאירוע מס וחייבות במס. זאת אומרת שעסקה כזו מחולקת לשני שלבים מכירת המטבע ורכישת המוצר או השירות.
  •  אי דיווח לרשויות המס על כל אחת מהפעולות שצוינו למעלה, נחשב בעיני החוק כעבירה פלילית.
השאר את פרטייך אם ברצונך לקבל ייעוץ ללא עלות בנושא זה
אולי יעניין אותך...

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות
גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן