דברו איתנו:
074-7029965

נחשף ראשון להזדמנויות השקעה, אינו מחכה לתשקיף ותמיד מבוקש אצל סטרטאפים – על משקיע כשיר ויתרונותיו בשוק ההון. 

אם אתם מסתובבים בחברתם של ברוקרים ובעלי מניות, בוודאי כבר התנגנו באוזניכם המילים "משקיע כשיר". אם לא במלודיה המקורית שלהן, אז אולי שמעתם את גרסת "משקיע מתוחכם" או "משקיע מסווג". אז רק כדי לסבר את האוזן – כל שלושת המנגינות האלה, מיוחסות לאותו המנצח של הרשות לניירות ערך. המאסטרו של עולם ההשקעות השולט על המקצב בזכות התקציב.

מה זה משקיע כשיר?

משקיע כשיר (Accredited Investor) הוא אדם או גוף מוסדי שמנהל מאזן כספי בהיקף גבוה, בין אם זה כתוצאה מהפעילות השנתית שלו או מההון הפיננסי שבבעלותו. כדי לזכות בסטטוס שכזה, מאזנו הכספי יהיה חייב לעמוד באחד מהמבחנים הבאים, שהעמידה התוספת לחוק ניירות ערך במרץ 2016:

מבחן שווי נכסים – שווי הנכסים הנזילים שבחזקתו (נכסים כלכליים, פיקדונות ומזומנים) גבוה מ – 8 מיליון ש”ח (8,095,444 לשנת 2023).

מבחן גובה הכנסה – בכל אחת מהשנתיים האחרונות, סכום הכנסותיו עלה על 1.2 מיליון ש”ח(1,214,317 ש"ח נכון ל 2023), או שסכום הכנסות התא המשפחתי אליו משתייך עלה על 1.8 מיליון ש”ח.

המבחן המשולב – השווי הכולל של הנכסים הנזילים שבחזקתו גבוה מ – 5 מיליון ש”ח(5,059,652ש"ח) ובכל אחת מהשנתיים האחרונות הכנסתו הייתה גבוהה מ- 607 אלף ש”ח, או שסכום הכנסות התא המשפחתי אליו משתייך גבוה מ- 910,737 ש”ח.

בהנחה ואתם עומדים באחד מהמבחנים הללו, ברכותיי, מדינת ישראל מכירה בכם כמשקיעים כשירים. מעכשיו דלתות רבות יפתחו בפניכם, כאלה שלא ידעתם בכלל על קיומן. לכם רק נותר לבחור באיזו מהן להיכנס ולנצל את יתרונותיכם בשוק ההון.

קטע וידאו קצר(2:17) שמסביר למה בכלל רשות ני"ע (SEC) החליטה לסווג המשקיעים כמשקעים כשרים ומשקיעים שאינם כשרים. שימו לב שהגדרה וההון של המשקיע שונים בן ישראל לארה"ב.

היתרונות של משקיע כשיר

עם כניסתכם אל קהילת המשקיעים הכשירים, אתם תיהנו מפריבילגיות מחתרתיות שאינן גלויות לציבור ; הנחות ברכישת מניות, תשואות גבוהות יותר, השתתפות בכנסים של הנפקות פרטיות, הזדמנויות לרכישת מניות בשלב ההנפקה המוסדי, ובאופן כללי, כל "טיפ פנימי" שמעניק לכם יתרון על שאר השחקנים בשוק ההון.

בתור משקיעים כשירים אתם גם מבוקשים במיוחד אצל חברות צעירות. אלה מעדיפות לדלג על מסכת הבירוקרטיה המייגעת של גיוס 35 ניצעים, ומחפשות לעצמן משקיע כשיר אחד במקום. הן יחפשו אתכם בפלטפורמות גיוס המונים, בשוק המסחר, שוק המניות ובכל עולם ההשקעות הגדול. לא תצטרכו לחכות לתשקיף ולא יחולו עליכם המגבלות שתקפות לגביי השאר, כל שעליכם לעשות הוא להציג את עצמכם בתור משקיעים כשירים.

שלב ההוכחה

משקיעים כשרים לא מקבלים מהמדינה רישיון "משקיע כשיר" באותיות משובצות זהב, אין להם סיסמא סודית לשומרי הסף של הבורסה או קעקוע נסתר המשייך אותם לקהילה שלהם. כדי שמשקיע כשיר יציג את עצמו כאחד, עליו בסך הכול לחתום על הצהרה בחברה בה בחר להשקיע. לעיתים הוא גם יתבקש להציג מסמכים באישור רואה חשבון, עו"ד או גורם חיצוני אחר אשר יוכל לאשר כשירותו.

למה בכלל הומצא סטטוס שכזה?

הרשות לניירות ערך מפרידה בין משקיע רגיל לבין משקיע כשיר, מתוך הנחה כי הראשון חשוף לסיכונים רבים בשוק ההון, וכן מוגבל באמצעים בכדי להתמודד עם הפסדים גדולים. בשל כך, משקיע רגיל יחויב בבחירת יועץ השקעות מוסמך בכדי להשקיע בבורסה, ויזכה להגנתה של הרשות לניירות ערך במקרה הצורך. המשקיע הכשיר לעומת זאת, איננו מחויב בעזרתו של יועץ השקעות מוסמך ואינו זוכה להגנתה של הרשות לניירות ערך. היא מצידה, מאמינה שאם אחד זכה בסטטוס של משקיע כשיר, ודאי יש בידיו הידע והמומחיות לשחק בשוק ההון. כך נוצר איזון בין קידום השקעות לציבור, לבין הגנה על המשקיעים.

בגלוי, ההפרדה הזו נועדה להגן על החלשים בשוק ההון. בסתר, מטרתה היא גם לדאוג שהעשירים יתעשרו עוד יותר. משקיע כשיר נהנה מהזדמנויות השקעה משתלמות, בעוד משקיע רגיל נאלץ להסתפק בהיצע המוכר לכל. האם זה יעצור אותו מלהצליח? ממש לא, הזדמנויות השקעה משתלמות מוצעות גם לציבור הרחב. אך מה שכן, עולם ההשקעות פשוט נוח יותר בנעליו של המשקיע הכשיר.

אולי תרצה לקרוא גם...

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות
גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן