דברו איתנו:
074-7029965

הרעיון של מימון המונים הוא רעיון חדש יחסית. לפני כן חברות סטארט אפ או יזמים נאלצו לפנות באופן אישי לבעלי הון או לגייס כסף מקרנות הון סיכון וממספר מצומצם של "אנג'לים". המטרה של מימון המונים או גיוס המונים, דרך פלטפורמות אינטרנטיות, הוא להגיע למספר גדול של משקיעים קטנים, ובלי בירוקרטיה מסובכת.

 

מה היה עד עכשיו?

בתחילת הדרך, גיוס המונים היה רק למטרות שאינן מקנות זכות בעלות או השתתפות ברווחים.  השימוש העיקרי בפלטפורמות אלו נעשה לרוב למטרות תרומה ולמטרות חברתיות שהתמורה המתקבלת היתה שולית. עם הזמן החלו לקום פלטפורמות להשקעות המונים שהן למטרות רווח. המטרה שלהן, שחברות סטארטאפ ויזמים שונים יגייסו כסף מההמון, ובתמורה יתנו לאותם משקיעים תשואה עתידית או מניות בחברה. 

השינוי התאפשר הודות לחוק שיצא בישראל. החוק איפשר גיוס המונים למטרות השקעה. אולם, החוק אסר על חברות להציע את מניותיהן ליותר מ-35 משקיעים בשנה והתיר להן לפרסם את פרטי ההצעה בקווים כללים בלבד. האיסור, שלא לפרסם נתונים כלכליים מלאים ופרטי השקעה ברורים, יצר קושי בגיוס משקיעים.  רוב הפעמים גיוס ההמונים נכשל. קשה היה למצוא עד 35 משקיעים שהיו מוכנים להשקיע מספיק כסף כדי להגיע לסכום הכספי הרצוי.

כתוצאה מכך, הממשלה החליטה לתקן את החוק. התיקון לחוק הסיר את המגבלות שהיו קיימות קודם לכן בכל הקשור לדיני ניירות הערך. החוק איפשר גיוס כסף להשקעה מההמון ללא פרסום תשקיף, או חובת דיווח כלשהי לרשות ניירות ערך. דבר שהקל על עבודתן של הפלטפורמות להשקעות המונים.

אז מה, בעצם, החוק החדש מאפשר?

החוק החדש מאפשר לחברות להציע את מניותיהן למספר בלתי מוגבל של משקיעים. ההצעה מתבצעת באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות שקיבלו אישור "רכז הצעה"  מרשות ניירות ערך. חוק מימון המונים החדש אינו מגביל את גיוס ההון רק למיזמים טכנולוגים אלא מאפשר רכישת מניות מכל סוג של מיזם.

התקנות החדשות מגבילות את סכום ההשקעה המקסימלי למשקיע בודד.

במידה והכנסתו של המשקיע הינה עד 350 אלף₪ המשקיע יהיה רשאי להשקיע עד 20 אלף₪ בשנה ולא יותר מ-10אלף₪ להשקעה בודדת.

משקיע שהכנסתו השנתית נעה בין 350 אלף ₪ ל–750 אלף ₪ יכול יהיה להשקיע עד 30 אלף ₪ בשנה. הכנסה שנעה בין 750 אלף ₪ ל 1.2 מיליון ₪ יאפשר השקעה של 5% מהכנסתו. משקיע שהכנסתו הינה מעל 1.2 מיליון ₪ לא יהיה כפוף להגבלות.

המיזמים יוכלו לגייס עד 4 מיליון ₪ ללא מגבלה, מיליון נוסף במידה והחברה קיבלה אישורים מהרשות לחדשנות או לעסקים קטנים. מיליון נוסף יינתן במידה ויש משקיע כשיר שהשקיע 10% מסכום הגיוס. סה"כ חברה או מיזם יוכלו לגייס עד 6 מיליון ₪.

לסיכום,

החוק החדש הוא טוב ליזמים כי הוא מאפשר להם דרך נוספת לגייס הון למיזמים שלהם. החוק גם טוב למשקיעים כי הוא מאפשר להם להשקיע סכומים קטנים יותר  במיזמים רבים יותר ובכך להקטין את הסיכון שלהם. באופן כללי החוק הוא טוב כי הוא יעוזר להצעיד את אומת הסטארטפ-ניישן קדימה.

 לעיון בחוק השקעות המונים של רשות ניירות ערך  לחץ כאן

אולי יעניין אותך גם:

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן