דברו איתנו:
074-7029965

הכלכלה השיתופית חודרת לתחומים רבים בחיינו וזאת באמצעות פלטפורמות טכנולוגיות הפעולות דרך האינטרנט. פלטפורמות אלה מבוססות על שיתוף הקהילה ומאפשרות גישה טובה למידע  או למשאבים שאנו זקוקים להם. דוגמה לפלטפורמה כזו היא פלטפורמה יעילה ואמינה לאיתור נכסי נדל"ן הפועלת בארה"ב, קנדה אוסטרליה וניו זילנד.

Walk Score

חברת  Walk Score  נוסדה ב- 2007 על ידי ג'וש  הרסט בהשראת מאמר שקרא. המאמר פורסם בבלוג של מכון Sightline ובו נכתב על מספר המוסדות שניתן להגיע אליהם בהליכה של ק"מ אחד מנקודה מסוימת וזאת כמבחן פשוט ל-  Walkability (היכולת להגיע רגלית ממקום למקום בצורה נוחה).

בהשראת המאמר משימתה של החברה היה לקדם "שכונות הניתנות לטיול" מתוך אמונה שזוהי הדרך הנכונה לשפר את איכות חיינו מבחינה חברתית, כלכלית ובריאותית.

הפלטפורמה מאפשרת  חיפוש דירה בצורה יעילה ונוחה באמצעות מדד נגישות שפותח על ידה. מדד ה-Walkscore.

הסלוגן של הפלטפורמה הינו: Live Were You Love בכך ניתן לראות שההתייחסות למקום המגורים היא חשובה באותה מידה כמו פרמטרים אחרים כמו גודל הנכס, מצב הנכס וכו'.

בשנת 2014 החברה נרכשה על ידי חברת הנדל"ן למגורים Redfin.

מהו מדד ה- Walk Score ?

המדד Walk Score קרוי על שם החברה והינו מדד המודד Walkability ומדרג שכונות ונכסים לפי מדד זה. הציון הניתן הוא בין  0-100. והוא בודק מרחק הליכה ממקומות רלוונטיים כמו עסקים, מקומות בילוי, פארקים, בתי ספר ושירותים נוספים. הציון ניתן לכתובת הנכס או לאזור הכללי (השכונה) שבה הוא נמצא. ככל שיש יותר מקומות חשובים במרחק הליכה וקרובים לכתובת, או לשכונה כך היא מוגדרת כאיכותית יותר. הפלטפורמה יכולה לספק נתוני ציון הליכה לכתובות בודדות או לאזורים גיאוגרפיים גדולים יותר.

 ג'וש הרסט, מנכ"ל Walk Score, הצהיר כי הוא רוצה ש- Walk Score יהווה חלק מכל רישום נדל"ן בעתיד. החזון שלו היה שציון ההליכה של נכס יהיה חשוב כמו כמה חדרי שינה או כמה חדרי אמבטיה יש לנכס.

קטע וידאו קצר (2:08) שמסביר למה הניקוד של מרכז העיר פורטלנד  Walkability שלה, הינו 96 מתוך 100 נקודות באתר Walkscore.com. ראש העיר לשעבר, מסביר מדוע פורטלנד זכתה בתואר של אחת הערים היקרות ביותר בארצות הברית. פורטלנד מציעה את האטרקציות העיקריות והכל במרחק הליכה.

איך נקבע המדד ?

Walk Score מודד את יכולת ההליכה של כל כתובת באמצעות אלגוריתם המכונה Walk Walk. Walk Score מנתח עבור כל כתובת, מאות מסלולי הליכה למוסדות ושירותים הנמצאים בקרבת מקום. נקודות מוענקות על בסיס המרחק ונוחיות ההולך בכל קטגוריה. המתקנים הנמצאים במרחק של 5 דקות הליכה (0.2 מייל) מקבלים נקודות מקסימליות. נקודות מרוחקות, יותר מהליכה של 30 דקות, לא מקבלות ציון.                         

Walk score מודד גם אם מסלול ההליכה הוא ידידותי להולכי רגל על ידי ניתוח צפיפות האוכלוסין ומדדי דרכים. הנתונים לציוני המדד נלקחים ממקורות שונים וכוללים את: Open Street Map ,Google Education.com ,Localeze המפקד האמריקני ומקומות שנוספו ודורגו על ידי קהילת משתמשי Walk Score.

כך נראית הטבלה של ציון ההליכה:

90-100 זה גן העדן של Walkers- כמעט כל הסידורים היומיים אינם דורשים מכונית.

70-89 מאוד Walkable – רוב הסידורים ניתן לבצע ברגל.

50-69 קצת Walkable  – יש כמה שליחויות שניתן לבצע ברגל.

25-49 תלוי ברכב – רוב הסידורים דורשים מכונית.

0-24 לחלוטין תלוי ברכב – כמעט כל הסידורים דורשים מכונית.

בנוסף למדד Walks score  הפלטפורמה מציעה פיצ'רים נוספים כמו מדד דרכי התחבורה בהם ניתן לדעת מהו מדד השכונה או הכתובת לנסיעה בתחבורה ציבורית (כמה המקום מונגש לתחבורה ציבורית), באופניים (מסלולי אופניים וצפיפות הרוכבים) או נהיגה ברכב הפרטי.

בנוסף, הפלטפורמה מודדת את אחוז הפשיעה של האזור ואת הסיכון לפשע בכתובת הנכס שלך. הנתונים מתקבלים ישירות מהמשטרה.

החברה, באמצעות ממשקי API,  ממפה בצורה יעילה את השכונה ובכך  היא מסייעת לאנשי נדל"ן להעריך טוב יותר את הנכסים בשכונה. המדד נחשב אמין ואיכותי ונעזרים בו מוסדות אקדמאיים, מתכנני ערים שמאים וכו.

איך זה עובד בשטח?

מחקרים הוכיחו שכאשר מדד Walkscore גבוה אפילו בנקודת ציון אחת זה יכול להגדיל את המחיר של הבית בממוצע של 3,250 $ או 0.9 אחוזים יותר מאשר נכס שמדורג נמוך יותר. ציונים נראים בדרך כלל טוב אם המספר הוא 70 ומעלה. 90 או מעל נחשב "גן עדן להולכים" שבו אין צורך במכונית ואת רוב הפעילויות ניתן לבצע ברגל. לדוגמא, לעיר ניו יורק יש ציון מעל 90 והיא נחשבת לגן עדן עבור ההולכים בה. דוגמא נוספת היא אוקלנד, ציון ההליכה שלה הוא כ- 72 וזה מניע לצמיחה ומפתה קונים מסן פרנסיסקו שרוצים לעבור למקום פחות יקר, אבל נגיש באותה מידה (ראה טבלה מצורפת).

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן