דברו איתנו:
074-7029965

ישנן כיום השקעות אלטרנטיביות רבות ומגוונות.  השקעות אלה מאפשרות למשקיע לגוון את תיק ההשקעות שלו, וליצור פיזור סיכונים יעיל יותר. לא כל ההשקעות האלטרנטיביות מטרתן רק להשיג את התשואה הגבוהה ביותר. חלק מאותן השקעות אלטרנטיביות מטרתן לספק קורולציה שונה מההשקעות הקונבציונליות המוכרות לנו כגון, מניות או אג"ח.

השקעה במתכות כמו זהב, מטבעות וירטואלים וכו' יכולה ליצור ערך במיוחד בתקופות משבר.

זהב יכול גם לספק הגנה מפני אינפלציה. אך זו השקעה מסוכנת ומיועדות בעיקר לגידור השקעה, למסחר בידי סוחרים ממולחים, ולהשקעה בימי משבר.

בעולם לאחר המשבר בשוק ההון בשנים 2007-2008 משקיעים רבים גילו שגם תיק מגוון ביותר במניות ואג"ח חשוף לסיכוני שוק בזמן משבר, לכן רבים פנו גם להשקעות אלטרנטיביות. רוב ההשקעות האלטרנטיביות מתבצעות היום באמצעות קרנות  לא סחירות שמטרתן לספק תשואה עודפת, ולמנוע תנודתיות בתיק ההשקעות. 

אז אלו קרנות השקעה קיימות כיום?

קיימים מספר סוגי קרנות השקעה שמטרתן  להניב תשואות עודפות למשקיעים, לפזר סיכונים ולצמצם תנודתיות בתיק השקעות . ישנן קרנות השקעה שמתאימות בעיקר למשקיעים מוסדיים, למשקיעים כשרים, אך ישנן קרנות שיכולות להתאים גם לציבור הרחב, וכאן המקום לפרט:

קרן השקעה פרטית (Private Equity Fund)

מטרתה של קרן השקעות פרטית היא לרכוש חברות שהקרן רואה בהן פוטנציאל להשבחה. הפוטנציאל השבחה יכול לנבוע מכך שהקרן מזהה ניהול כושל של אותן חברות, מצוקות תזרים, וכיו"ב.

הקרן מתנהלת בדרך כלל על ידי חברה פרטית המקימה שותפות מוגבלת של משקיעים מוסדיים או שותפים כלליים GPׁ.

אורך חיים של קרן השקעות פרטית הוא מוגבל (ברוב המקרים 6-10 שנים עם אפשרויות הארכה).

קרנות הון סיכון (Venture Capital fund)

קרן הון סיכון הינה קרן השקעות פרטית שמטרתה להשקיע בחברות סטאראפ שהן בעלות פוטנציאל צמיחה גדול אבל גם בעלות סיכון יותר גדול.

הקרנות מנוהלת ע"י שותפות כללית (GPׂ). השותפים בקרן הם בדרך כלל שותפים טכנולוגיים שמחפשים את האקזיט הבא.

ישנן סוגים שונים של קרנות VC. ישנן קרנות המשקיעות במיזמים שהם בתחילת הדרך (Pre Seed ו- Seed)  חלק מהקרנות מעדיפות להשקיע בחברות בשלבים שהמיזם כבר מגובש (Early stage), וישנן קרנות המעדיפות להשקיע במיזמים  בשלבים היותר מתקדמים.

קרן שניונית (secondary fund)

זוהי קרן השקעה פרטית, שהיא בדרך כלל קרן הון סיכון הרוכשת מניות מקרנות או תאגידים. הרכישה מתבצעת כמו רכישה מ"יד 2"  היות והמניות האלו אינן סחירות. 

הקרן נועדה לרכוש אחזקות ממשקיעים המעוניינים לצאת מהשקעה שלהם. הקרן רוכשת את אחזקות המשקיעים במחירי "מציאה".

קרן תשתיות

קרנות אלו משקיעות בפרויקטים לאומיים כמו כבישים, תחנות כוח, התפלת מים וכיו"ב. הקרן מגייסת השקעות גם מהמדינה וגם ממקורות פרטיים. 

היות והמדינה שותפה לפרויקטים כאלו, השקעות האלה חשופות לפחות סיכונים.
לדוגמה קרן תש"י – קרן תשתיות ישראל.

קרן של קרנות (fof) (funds of funds)

אגד של קרנות כאשר קרן המנהלת מספר קרנות – בעיקר מדובר בקרנות העוסקות בתחום ההון סיכון. הקרן מנהלת מספר קרנות שיש שונות ביניהם, כמו למשל קרן המשקיעה בהשקעות seed, וקרן המשקיעה בחברות בשלבים יותר מתקדמים. 

יתרונה של הקרן הוא בפיזור הגבוה בין קרנות בעלות מאפיינים שונים.

קרנות נדל"ן (reit)

רייט (Real Estate Investment Trust -REIT).  אלן הן קרנות שמחזיקות בנדל"ן מניב כגון:  מרכזי מסחר, משרדים, מלונאות וכיו"ב. חלק מהקרנות הן קרנות סחירות שניתן לסחור בהן בבורסה וחלק מהן הן קרנות בלתי סחירות.

קטע ודיאו קצר(4:01) שמסביר מהן קרנות ריט וכיצד הן עובדות?

קרנות חוב (Bridge Loans)

קרנות חוב פעילות בתחום האשראי בעיקר בתחום הנדל"ן. הקרנות מעניקות אשראי ומשעבדת כנגדם נכסי נדל"ן. רוב האשראי בקרנות אלו נעשה כהלוואות מזנין שהן הלוואות גישור לפרויקטים בנדל"ן.

קרנות יזמיות בנדל"ן

קרן יזמות בנדל"ן הינה קרן המאגדות מספר שותפים לצורך מיזמי נדל"ן. כל שותף מקבל את חלקו בקרן לפי ההון העצמי שהוא השקיע. הקרן מגייסת את הון היזם, הון המשקיעים ומגייסת חוב מגופים פיננסים שונים.

קרן גידור (Hedge Fund)

סוג נוסף של PE דומה מבחינה משפטית אך שונה מיתר הקרנות  הן קרנות גידור הפועלות באסטרטגיה שמתיימרות להניב למשקיעים רווח גם בתנאי שוק משתנה. הכוונה היא לתנודתיות  גדולה בשוק או שוק שנמצא במגמת ירידה. הקרן פועלת באמצעות מכשירים פיננסיים שונים כמו אופציות, חוזים עתידיים, מכירה בחסר(Short), מינופים ועוד.

קרן הלוואות p2p

בשנים האחרונות עם הופעתן של פלטפורמות להלוואות המונים(הלוואות p2p), קמו בעקבותיהן גם קרנות המשקיעות באשראי צרכני ונקראות קרנות הלוואה p2p.

פלטפורמות להלוואות מאפשרות למשקיע לתת הלוואה, לוותר על הצד המתווך(הבנק) ולקבל ריבית גבוהה יותר.

קרן הלוואות p2p מספקת אשראי במספר פלטפורמות לפי מדיניות שנקבעה מראש. 

קרנות השקעה נוספות במגוון תחומים

כפי שהצגנו ישנם סוגים שונים של קרנות השקעה, הקרנות שהוצגו הן אלו קרנות השקעה העיקריות אך ישנן קרנות פרטיות בעלות התמחויות ייחודיות שעסקות בנישות שונות:

  • קרנות השקעה בתביעות משפטיות. קרנות אלו הן בדרך כלל מנוהלות על ידי משרדי עורכי דין גדולים. קרנות אלו מנהלות פורטפוליו רחב של תיקים שלדעת הקרן המנהלת יש להן סיכוי זכיה גבוה.
  • קרנות סחר בביטוחי חיים- קרנות אלה רוכשות פוליסות ביטוח מאנשים שאין להם יכולת לשלם את הפוליסה או שהם מרגישים שאין להם צורך בביטוח. במקרה כזה הקרן רוכשת את הפוליסה ובמקרה של אירוע ביטוחי היא תקבל הכספים של המבוטח.
  • קרנות השקעה בזכויות יוצרים- קרנות אלה מממנות אומנים בתחילת דרכם תמורות השתתפות בזכויות יוצרים עתידיות.
סיכום

ישנן לא מעט קרנות השקעה אלטרנטיביות המאפשרות לגוון את תיק השקעות, לפזר סיכונים ובעיקר למתן את התנודתיות בתיק השקעה.

רוב הקרנות אינן מתאימות לכל המשקיעים. חלק מהן מכוונות לגופים המוסדיים ולמשקיעים אמידים במיוחד.

אבל ישנן קרנות שיכולות להתאים גם למשקיע "הרגיל".

עוד באתר wesocial:

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות
גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן