דברו איתנו:
074-7029965

מי לא רוצה לגור בעיר חכמה?

עיר חכמה מעיני חוכמת ההמונים

עיר חכמה היא שם כולל לשיפורים טכנולוגיים בהתאמה אישית, המודל של העיר החכמה מתבסס על העקרונות של הכלכלה השיתופית.

עקרונות מאפשרים בזכות ניתור מידע אזורי ואישי להגיע לפתרונות מהירים ויעילים בזמן אמת.
מערכות GIS לריקון פחים, חיישנים לאיתור חניות פנויות, כרטיס תושב דיגיטלי להטבות והנחות, איגוד עסקים עירוניים תחת קורת גג אחת ויצירת אינטגרציות בינהם, הם רק חלק מהיוזמות, שניתן למצוא בעיר חכמה במטרה להביא להפחתת עלויות, שימוש טוב יותר במשאבים ושיפור הקשר עם התושב.
כיצד יראו החיים במרחב העירוני בשנים הקרובות? מבט מקרוב.

ניהול משותף של משאבים

עיר חכמה אוספת מידע מהאזרח הפרטי במטרה ללמוד את אורחות חייו, ולהתאים עבורו פתרונות אישיים במרחב הציבורי.
בערים חכמות קיימת מגמה לרישות אינטרנטי בכלל האזורים במטרה לשפר את היכולת לעדכן מידע אקוטי בזמן אמת, כמו: מתי חניה התפנתה? היכן צריך לפנות פח? היכן יש זרימה של ביוב מחוץ לשוחה? ומתי מישהו צריך משהו, שבדיוק התפנה (אופניים, רכב, הסעה לאזור מסויים וכדומה), אך טכנולגיה היא רק נדבך אחד בכל הקשור לחוכמת ההמונים במודל העיר החכמה:
עיר מוצלחת יוצרת שירותים יעילים לתושבים שלה: חניה, תאורה, תחבורה, ניהול משאבי מים, שיתוף אופניים מערך לשיתוף נסיעות, מרכזי תעסוקה, הנגשת שירותי הממשל והאדמינסטרציה בקלות, תוכניות שותפים ויכולת לנתח מידע קריטי בזמן אמת ולשפר את השירותים בהתאם.

שירותי תאורה בעיר

בערים חכמות ניתן למצוא תאורת לד חכמה, אשר מגיבה לתנאי האור הטבעי ומצליחה בכך לחסוך בכסף רב מההוצאות התפעוליות של העיר.

שירותי האשפה בעיר

תברואה היא נושא אקוטי בערים צפופות ודחוסות, ושמירה עליה מבטיחה את הקטנת התחלואה והמטרדים הסביבתיים, בערים חכמות קיימים מיזמים, אשר מרשתים את הפחים בחיישנים, ומבטיחים את פינויים בזמן הנכון.

בטיחות ובטחון

רמת הביטחון בעיר חכמה גבוהה במיוחד אודות למערך שלם של מצלמות אלחוטיות, המרושתות ומשדרות 24/7 למוקדים העירוניים

מטבע עירוני

מטבע עירוני, כשמו כן הוא, הינו מטבע מקומי, שמטרתו לשמור את הכסף בתוך העיר ועבור תושבי העיר בשונה מרכישה מתאגידים גדולים, שפעמים רבות לוקחים את הכסף עמם מחוץ לעיר, ולא תורמים לצמיחה הכלכלית המקומית. פעמים רבות, המטבע המקומי נולד מתוך יוזמה קהילתית, מעוצב על ידי תושבי העיר, ונתמך במערכת סליקה אוטומטית. ניסיונות כאלו נעשו בעבר בעיר בריסטול, שבבריטניה.

אפליקציות לניהול ערים חכמות:

Enovo

אפליקציה, המעניקה פתרונות למניעת צריכה בזבזנית, מאפשרת לנטר את כמות האשפה ואת תהליכי המיחזור.
בדומה לאפליקציות מקבילות גם כאן המידע נסמך על סנסורים, שמחוברים לפחים עירוניים.
למידע נוסף: https://www.enevo.com/

Kiusys

אפליקציה, המנהלת את מערך התשלומים עבור חניות עירוניות, האפליקציה מציגה על גבי מפת לווין של העיר את תעריפי החניונים הפרטיים והעירוניים, מספר מקומות החניה הפנויים בכל מקום, חניות למשאיות ולרכבים גדולים, ואמצעי סליקה מתקדמים לתשלום מהיר ושוטף.

Libelium

אפליקציה ספרדית, המציעה שירותים מקיפים לעיר חכמה, החל מניטור חניות פנויות, קורסים ללמידה מרחוק, סקירה של רשתות WI-FI מתוך מכשירים סלולאריים, שירותי בריאות ב"שלט רחוק" שירותי חניה ועוד.
האפליקציה נשענת על "ענן" ושומרת שם את המידע הקריטי.
למידע נוסף: http://www.libelium.com

Placemeter

מציעה שירותים לניטור תנועת כלי רכב, ויסות פקקים, רמזורים וכדומה עבור רכבים פרטיים, משאיות, אופניים, אופנועים ותנועה רגלית. האפליקציה מבססת את ההמלצות שלה על ניתוח מידע על מאות אלפי משתמשים, שמחוברים אליה דרך המנגנון העירוני.

TZOA

TZOA נחשבת לטכנולוגיה לבישה, ומציעה אפליקציה ייעודית לניטור זיהום האוויר, לחץ האוויר באטמוספירה, איכות האוויר, אחוזי הלחות באזור וקרינת UV.

Clemet

אפליקציה עבור ערים, המעוניינות לנטר את היקף השימוש בגז בבתים הירוקים בשטחן.

Telensa, Luminext, Echelon

אפליקציות העוסקות כולן בתאורה "ירוקה" עבור ערים חכמות, ומציעות פתרון לניטור היקף השימוש בחשמל וחיסכון באמצעות סנסורים על עמודי תאורה.

קטע וידאו קצר (8:55) שמסביר כיצד טכנולוגיה מצליחה להפוך את העיר "לחכמה".

סיכום: האם ערים חכמות הן פני העתיד?

ניכר כי יותר ויותר ערים מבינות את כוחה של חוכמת ההמונים, ומעוניינות לשדרג את מערך השירותים שלהן לצד חיסכון בעלויות תפעול. אין ספק ששימוש נכון במידע ייצור ערים ירוקות, חסכוניות ונעימות יותר למחיה, אך האם נכון לכולם להיות מנוטרים ולחיות "בחיבור" מתמיד ל"צינור העירוני"?

יש לזכור שלא כל פתרון חכם מתאים לכל עיר (ישנן ערים, שנושא החניה אינו אקוטי עבורן ואין שום סיבה, שישלמו סוכמים ניכרים על יישומים, שלא מתאימים להם)  ולכן, חברות, אשר ישכילו לבנות פתרונות ב"תפירה אישית" לאפליקציות שלהן, על פי הצורך של הערים, יוכלו לזכות ליתרון תחרותי על פני אפליקציות בעלות פתרונות כוללניים.

אולי יעניין אותך לקרוא....

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן