דברו איתנו:
074-7029965

מה זה בכלל proptech?

פרופטק (שם מקוצר לביטוי Property Technology) הינו מונח המאחד בתוכו את כלל החידושים הטכנולוגיים בעולם הנדל"ן. זוהי טכנולוגיה שמטרתה לפתור כשלים בשוק הנדל"ן ולייעל את תחום עסקאות הנדל”ן.

כבר עכשיו אנו מרגישים בשינויים שמתרחשים בתחום זה. אנחנו בטוחים שבשנים הקרובות ניווכח במהפכה אמיתית שתשנה את עולם הנדל"ן המסחרי והמגורים כאחד.

תעשיית ה- Proptech קשורה בקשר ישיר לטכנולוגיית ה-Fintech (טכנולוגיית הכספים). ככל שטכנולוגיית הפינטק תתקדם ותתפתח, כך תעשיית  ה- Proptech תלך ותתפתח.

איך הפרופטק ישנה את עולם הנדל"ן?

עולם הנדל"ן המתנהל בשיטות מיושנות הולך להשתנות. קשה לחזות במדויק איך תעשיית הפרופטק תשנה את עולם הנדל"ן, אך ניתן להניח אלו שינויים צפויים להיות לנו לפי האקו-סיסטם הקיים היום, ולפי שימוש בטכנולוגיות קודמות שהטביעו חותם בתחום הנדל"ן.  

בסופו של יום אימוץ טכנולוגיה תלוי בעיקר בשאלה איך הטכנולוגיה תשפר את חווית השימוש של המשתמשים. זאת אומרת שבעקבות שימוש בטכנולוגיית ה- Proptech חלק מיישומי הנדל"ן המוכרים לנו כיום עשויים להיות משופרים או להיות מוחלפים ביישומים חדשים. תעשיית הפרופטק תאפשר חווית משתמש טובה יותר.

איך זה יבוא לידי ביטוי ?

חברות או אנשים פרטיים יוכלו לאתר ולרכוש נכסים ע"י טכנולוגיית הביג דאטה והבינה המלאכותית (AI).  בזכותן המידע הרב ששוק הנדל”ן מכיל בתוכו יהיה מונגש לכולם. היכולת לעבד ולנתח את כל המידע הזה תחסוך עבודה וזמן בחיפוש אחר נכסים לקניה ותקל על מכירתן.

אחרי איתור ורכישה של הנכס ניתן יהיה להעביר כספים בצורה מאובטחת באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ'יין. בנוסף, הבלוקצ'יין בזכות היותו מבוזר ובטוח, יאפשר לנהל "חוזים חכמים" אשר יקלו על קיום עסקאות נדל"ן בצורה שקופה ואוטומטית. לא יהיה צורך במתווכים ובתשלום עמלות דבר שיחסוך הרבה כסף לכל הצדדים.

טכנולוגיות נוספות שיתנו חווית משתמש טובה יותר בתחום הנדל"ן הן טכנולוגיות שמאפשרות לראות את הנכס בצורה תלת מימדית. דוגמה לכך הן המדפסות התלת מימדיות וטכנולוגיית המציאות הרבודה (Augmented Reality). בעזרתן חברות נדל"ן תוכלנה ליצור דגם תלת מימדי של הנכס הנמכר או לעשות סיורים וירטואליים בתוך הנכס. כל אלה יעזרו לקונים לראות ולהבין טוב יותר איך הנכס יראה. 

חלק מהטכנולוגיות האלה כבר קיימות אך עדיין לא מיושמות במלואן בתחום הנדל"ן. אלה הן דוגמאות בודדות שיכולות להמחיש לנו את השינויים שיכולים להתרחש בעולם הנדל"ן.

אלו יישומים קיימים היום בעולם הפרופטק?

אלו יישומים קיימים היום בעולם הפרופטק?ישנם יישומים טכנולוגים רבים ומגוונים שכבר עובדים ומשנים את עולם הנדל"ן בכלל ואת חיינו בפרט.
קודם כל חשוב להבין שאם אתם מחפשים את דירת המגורים שלכם או נכס להשקעה באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות אז אתם כבר בעולם הפרופטק.

חללי עבודה משותפים הם הטרנד החם של השנים האחרונות. חללי עבודה משותפים מאפשרים לעסקים לשכור חלל עבודה לפי הצורך שלהם. זה מאפשר להם גמישות, ניידות, חסכון בעלויות ותנאי עבודה מפנקים המשלבים חיי קהילה.
• בניינים חכמים (Smart Building) יאפשרו לחסוך בעלויות הניהול. סנסורים ומערכות IOT, יאפשרו לחסוך באנרגיה. לדוגמה: כיבוי חשמל שאין איש בחדר, ניתור מערכות מיזוג אוויר,שימוש יעיל במעליות, וכו').
ערים חכמות (smart city) – ערים בארץ ובעולם החלו לאמץ כל טכנולוגיה מתקדמת שיכולה לשפר את חיי התושבים, תוך כדי חסכון בעלויות התפעול של העיר. החל מתשלום חניה באפליקציה, מערכות שמנתחות את שביעות הרצון של התושבים, חיישנים שמתריעים על פחי אשפה מלאים, מערכות תאורה חכמות ועד לרחפנים שמסייעים לביטחון התושבים.

In this video (2:15) andrea Jang talk about theTop 5 Trends in PropTech in 2019.

השפעת הפרופטק על בעלי מקצוע בענף הנדל"ן

אין ספק שטכנולוגיית הפארופטק משפיעה ותשפיע על כל הענפים הקיימים בעולם הנדל"ן. חברות נדל"ן ובעלי מקצוע בענף הנדל"ן שיאמצו אלמנטים טכנולוגיים וישלבו את עולם הפרופטק יהנו מיתרון על חברות ובעלי מקצוע שלא ישכילו לעשות זאת.
ההמלצה שלנו לחברות מעולם הנדל"ן היא קודם כל לבדוק כיצד הצרכים של הלקוחות שלכם משתנים? חברה צריכה לחשוב איך היא יכולה להקל על הלקוחות שלה.
חברות או בעלי מקצוע שלא ילמדו ויקצו חלק מהתקציב שלהן להכנסת ה- Proptech לחייהם, לא ישרדו לאורך זמן. עולם הפרופטק יכול לסייע להם בהרבה מישורים. דוגמאות לכך, תוכנה שמחברת בין קבלנים לעובדים, תוכנות לניהול כספים, תוכנות אוטומציה לניהול פרויקטים, תוכנות שיציגו נכסים בתלת מימד וכו'.

הפרופטק והכלכלה השיתופית

עולם הפרופטק משלב אלמנטים שונים מעולמות הפינטק, הבינה העסקית (BI), והכלכלה השיתופית.
ישנן פלטפורמות רבות בתחום הנדל"ן השייכות ומזוהות עם עולם הכלכלה השיתופית. הפלטפורמות הבולטות ביותר הן Airbnb המאפשרת לכל אחד להשכיר חלל מחיה לטווח קצר, Wework בתחום חללי העבודה ו- Compass שהיא אפליקציה שעוזרת לביצוע עסקאות נדל"ן היא מציעה מידע אובייקטיבי בנוגע למצב השוק והמיקום של הנכס, החינוך באותו אזור, התחבורה, התברואה וכו’.
בנוסף ישנן אפליקציות נוספות כמו אפליקציות לשיתוף חניה, שיתוף ידע (בערים חכמות), מחסנים שיתופיים וכו'.A

אולי יעניין אותך גם..

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות
גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן