דברו איתנו:
074-7029965

הדרך החדשה לחיים–חללי מגורים משותפים

למה לסגור את היום עם בירה לבד, מול הטלוויזיה, בבדידות מזהרת ובתקווה לחבק מישהו או מישהי במקום את הכרית, כשאפשר לסיים את העבודה, לקפוץ רגע לחדר כושר ולהמשיך לכוס קפה עם השכנה ממול?

למה לשלם יותר ממחצית המשכורת שלכם על חדר מעופש בבניין עלוב ומוזנח, כשאפשר להתפנק על מרחבי ענק הכוללים חדר כושר, בריכה, ג'קוזי ואירועים חברתיים עם אנשים בדיוק כמותכם – ללא תוספת תשלום?

Co-living–תתחילו לחיות

קהילה תוססת, שיתופי פעולה חיוניים ואהבה לאנשים שתופסים את החיים בדיוק כמותכם – זהו הבסיס לצורת החיים החדשה ההולכת ומתפשטת כמו אש בשדה קוצים ומאפשרת לצעירים ברחבי העולם כולו להתפנק על תנאי המחייה היוקרתיים ביותר שיש, מבלי להוציא על כך סכומי כסף לא שפויים.

co-living,  או חללי מגורים משותפים, מאפשרים לכם לקפוץ לשחיית בוקר בבריכה הפרטית, משם להמשיך לג'קוזי ולסאונה להשלמת החוויה ולהרפיית השרירים, לצאת ליום עבודה ולחזור לארוחת ערב, לא לפני שאתם נותנים אימון סיבולת בקומה התחתונה של הבניין.

המגורים המשותפים כוללים מרפסות גג המשקיפות אל העיר או הטבע, מטבחים מאובזרים הכוללים את כל מה שאתם יכולים לחלום עליו, חדרי אירועים ואפילו גן רחב ידיים המאפשר לרבוץ בטבע כשמתחשק לכם קצת שקט.

אם גם אתם גרים כבר שנים בשכנות לאנשים שאין לכם מושג מי הם, האפשרות הבאה אולי תעניין אתכם: באמצעות המגורים המשותפים תוכלו להבטיח לעצמכם את תנאי המחייה המפנקים ביותר שקיימים כיום בלי להתחייב למשכנתא ובלי לקחת הלוואות.

אז מה זה בעצם, Co-living?

קונספט חללי המגורים הדיור הינו תולדה ישירה של ההתפתחויות החברתיות המאפיינות את החברה הפוסט מודרנית: צפיפות ההולכת ועולה ביחס ישר עם שיעורי תחושת הבדידות עליה מדווחים צעירים. מגמת ה- Co-living מעניקה לצעירים הנוהרים לערים הגדולות בהמוניהם את האפשרות ליצור קהילה תוססת בעלת תחומי עניין דומים לשלהם, או להשתלב באחת קיימת.

אם אתם חובבי כדורגל או כדורסל, חולים על מדע בדיוני או חורשים את הארץ באופניים, למה שלא תעשו זאת עם אנשים משוגעים לדבר בדיוק כמותכם? חללי המגורים המשותפים מהווים תולדה של תפיסת עולם המשלבת את חשיבות פיתוח האינדיבידואל, מגמה המלווה אותנו מתחילת האלף, בד בבד עם השקעה בשיתופי פעולה ויצירה של שייכות חברתית המהווה מקור להשתייכות ולפיתוח תחושת ה"אני" כחלק מקבוצה גדולה יותר.

מה קורה בעולם?

יותר ויותר קבוצות צעירים ברחבי העולם מתאגדות ליצירת מהפכה בתפיסת המגורים המסורתית. בארצות הברית כבר מדובר במהפכה של ממש: בהמשך ל- We-Work, המציע מרחבי עבודה משותפים ומשרדים להשכרה לטווח קצר, הוקמו לאחרונה ה-We-Live בניו יורק ובוושינגטון, ובקרוב עתידים להיות מוקמים מרחבים משותפים נוספים ברחבי אסיה.

We-Live, הוא ההמשך הטבעי של מרחבי המחייה המשותפים ההופכים תופעה נפוצה בעולם הפוסט מודרני: במקום להסתפק במספר זעום של מ"ר למחייה בעיר צפופה ולהיאבק כל יום על מציאת חנייה במשך כמה שעות, We-Live מציעה איכות חיים מפנקת הכוללת מרחב מחייה רחב ידיים הכולל אינטרנט, שירותי ניקיון, אירועים חברתיים, חדר כושר, חדר ביליארד ועוד.

אבל זו היא לא הדוגמה היחידה שניתקל בה. גם בלונדון מציע Collective Old Oak מרחב מגורים ענק ובו 550 חדרי שינה, מטבח ענק, מסעדה, מרחבי עבודה מאובזרים, שירותי ניקיון ואבטחה ואירועים חברתיים תוססים. באינדונזיה הוקם קומפלקס מגורים משותפים המציע שירותים מגוונים כמו בריכת שחייה מפנקת, מטבח משותף, בית קפה מפונפן, מרכז לתרגול יוגה, גינת ברביקיו, מרפסת שיזוף ומה לא? כל מה שצריך הוא להביא את הלפטופ ולהתמקם.

היתרונות עולים על החסרונות

היתרונות של מגורים משותפים עולים על החסרונות, ועל אחת כמה וכמה, על המאפיינים של שכירת דירה במחירים האסטרונומיים של העיר הגדולה. אם גם אתם רוצים לחסוך את סכומי העתק שאתם משקיעים מדי חודש בשכר דירה לא שפוי וגם ליהנות מחדר כושר מפואר, בריכה כל השנה ויצירת חברויות חדשות אז כדאי לכם לגור בחללי מגורים משותפים.

שתפו את הפוסט

חיפוש
Close this search box.

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן