דברו איתנו:
074-7029965

למה לבחור בהשקעות המונים?

זה לא סוד שהשקעות בחברות סטארטאפ הן אפיק השקעה מסוכן, אולם לצד הסיכון הרב גלום פוטנציאל תשואה גבוה. השקעות דרך פלטפורמות של השקעות המונים הן בדרך כלל יותר מסוכנות היות והן משקיעות בחברות SEED (חברות בראשית דרכן). אך עם זאת, ישנם כמה יתרונות להשקעות כאלה.

היתרון העיקרי בהשקעה בחברות SEED הוא הפוטנציאל לעסקאות אקזיט. יתרון נוסף בהשקעה בחברות SEED דרך פלטפורמת להשקעות המונים הוא השימוש בחוכמת ההמונים. אם ישנו אמון במיזם כלשהו מצידם של כמה מאות אנשים מתחומי רקע שונים אז כנראה ההשקעה באותו המיזם כדאית. ידוע שחוכמת ההמונים לעיתים עדיפה על דעה של מספר בודד של מומחים מקצועיים מקרן הון סיכון כזו או אחרת.

למה כדאי לשלב השקעות המונים בתיק ההשקעות ?

אם נלך בעקבות תאוריית Modern Portfolio Theory)  MPT) שפותחה על ידי זוכה פרס נובל לכלכלה ארי מרקוביץ, הטוענת שניתן לבנות "חזית של תיקים יעלים" הכוונה לתיקים בעלי תשואה מקסימלית עם סיכון נתון, אז ככל שתיק ההשקעות שלנו יהיה מגוון יותר כך מדדי הסיכון בתיק יפחתו אל מול התשואה שתיק ההשקעות יוכל להניב.

תיק השקעות אמור להיות מורכב מנכסים חסרי סיכון (פיקדונות, מק"מ,אג"ח מדינה וכו') יחד עם נכסים מסוכנים יותר כמו מניות. החלוקה בין האפיק המסוכן כנגד האפיק חסר הסיכון צריכה להיעשות לאחר שמיפינו את פרופיל המשקיע בהתאם לפרמטרים שונים כמו גיל, סטטוס משפחתי,נזילות, תיאבון לסיכון ועוד.

כחלק מאסטרטגית בניית החלק ה"מסוכן" בתיק כדאי לשלב לצד ני"ע סחירים, גם מניות לא סחירות כמו מניות מחברות פרטיות .

סרטון קצר שמסביר  מה זה השקעות המונים (crowedfunding), אלו מודלים של  פלטפורמות לגיוס המונים יש, ומדוע כדאי להשקיע בהן ?

אז איך מתחילים?

שלב ראשון - החלטה על סכום ההשקעה:

אחרי שביצענו ניתוח מעמיק והגענו להחלטה מהו הסכום אותו אנו מעוניינים להשקיע באפיק הלא סחיר, אנו מתחילים לגבש אסטרטגיה לאיתור המיזמים שמעניינים אותנו.

שלב שני – פיזור סיכונים: 

נניח שגובה הסכום אותו אנו מעוניינים להשקיע באפיק זה של גיוס המונים הוא עד 60 אלף ₪,אז היום אנו לא חייבים לשים את כל ה-60 אלף בחברת סטארט- אפ אחת. הודות לתיקון החוק להשקעות מימון המונים יש לנו אפשרות לחלק את הסכום הזה למספר השקעות של כמה אלפים בלבד וכך אנו יכולים לפזר את ההשקעה במספר חברות סטארטאפ.

שלב שלישי– בחירת החברות: 

לפני שאנחנו מתחילים לחפש את החברות שמתאים לנו להשקיע בהן, אנחנו צריכים לפעול בצורה שקולה ואחראית. קודם כל כיום יש מספר פלטפורמות שעוסקות בתחום מימון המונים ולכן מומלץ לבקר בכולן.

לאחר שיטוט בין הפלטפורמות השונות ובדיקת המיזמים, מומלץ לקבל את ההחלטה שלנו לפי מספר משתנים:

  1. בחירת צוות היזמים: היות שרעיון טוב לבד לא מספיק ויש הרבה אתגרים לחברות הזנק בראשית דרכן, אז צוות יזמים מנוסה וכריזמטי יכול לעלות את סיכויי הצלחת המיזם בצורה ניכרת. נסו לבדוק עד כמה שאפשר מי היזמים , מה הניסיון שלהם, וכיצד הניסיון של כל אחד בנפרד משתלב ביחד.
  1. בדיקת התוכנית העסקית: פחות להתלהב ממספרים מפוצצים של גודל שוק וכו'. לבדוק דברים בסיסים כמו על איזה צורך המוצר בא לענות ?  האם באמת המוצר נותן פתרון ?  מה מודל העסקי ? האם השוק תחרותי ?  האם קיימים שיתופי פעולה ?, והכי חשוב לבדוק באיזה שלב של הפיתוח המוצר נמצא, והאם הוא מוגן בפטנט ?
שלב רביעי- פיזור סכום ההשקעה: 

אז אחרי שבדקנו עם איזו פלטפורמה להשקעות המונים כדאי לנו לעבוד (אם נחליט לעבוד עם יותר פלטפורמות, זה אפילו יהיה טוב יותר) ואחרי שבדקנו באלו חברות אנו רוצים להשקיע, נחליט איך לפזר את הכסף שלנו ביניהן. מיזם שאנו מאמינים בו יותר נשקיע בו יותר ולהיפך.

בצורה כזו תיק ההשקעות שלנו יהיה יותר מגוון ויותר בטוח. כך הסיכוי לקבל תשואה עתידית טובה יותר או אפילו שנזכה ליהנות מאקזיט מוצלח רק יגדל.

אז לכו על זה ושיהיה לכם בהצלחה.

להשקיע לא יותר מאחוזים בודדים

במסגרת בניית תיק השקעות מגוון מומלץ להקצות בן 10-15% מהתיק להשקעות אלטרנטיביות.

אחרי שנקבע מה אחוז השקעות האלטרנטיביות הרצוי בתיק השקעות. יש לרדת לרזולוציה גבוה יותר ולהחלט כמה מאותו חלק אלטרנטיבי אנו מוכנים להשקיע באפיק של השקעות המונים. 

השקעה בסטרטאפ דרך פלטפורמה להשקעות המונים הינה מסוכנת ולכן יש להשקיע באפיק זה לא יותר מ 10% מהחלק הבלתי סחיר.

זאת מומלץ להשקיע לא יותר מ 2% בתיק למי שמוגדר "כאוהב סיכון".

 

אולי יעניין אותך גם:

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן