דברו איתנו:
074-7029965

שיתוף נסיעות בעולם 

פלטפורמות מובילות לשיתוף נסיעות בעולם

האזור הבלטי וסקנדינביה

Ants היא פלטפורמה המיועדת לצורך נסיעה שיתופית ארוכה באזור סקנדינביה ובאזור הבלטי, המאפשרת לנהגים מזדמנים למקסם את הרווח שלהם מנסיעה ארוכה, לכסות את הדלק וגם ליהנות ממעט חברה. הפלטפורמה האינטרנטית פועלת כמנוע חיפוש, ומאפשרת לנהגים לעדכן את פרטי הנסיעה העתידיים ומספר המקומות הפנויים ברכבם, כך שנוסעים רלוונטיים יוכלו למצוא את ההצעה בקלות ולממש אותה. הממשק פועל גם באפליקציה IOS.
נהגים ונוסעים מזדמנים באזור הבלטי נהנים מרשת חברתית לשיתוף נסיעות נוספות, Baltic car שפועלת במתכונת זהה.

למקבילה הבלטית קיימת פלטפורמה סקנדינבית, שמבוססת באזור קופנהגן, דנמרק Go more.

אירופה

בריטניה

Blablacar הפלטפורמה לנסיעות שיתופיות ארוכות באזור בריטניה, פועלת אף היא על אותו עיקרון, מאפשרת רישום מהיר באתר, ומתאפשרת רק לאחר הזדהות (הכוללת צילום תעודת זהות ואימות). בנוסף, קיים ממשק נח לשיתוף נסיעות, ומחיר הנסיעה כבר קבוע מראש וגלוי: לדוגמא: נסיעה בלונדון ומנצ'סטר ממחיר התחלתי של 14 לירה שטרלינג, אדינבורג וניוקאסל ממחיר התחלתי של 8 לירות שטרלינג, וכך גם בריסטול ולונדון. היתרון המשמעותי: ההיצע הרחב שמפגיש בין מיליון נסיעות למיליון נוסעים פוטנציאלים מדי יום.

פלטפורמה נוספת המיודעת לצורך נסיעה שיתופית בבריטניה היא Go Car share ממשק אינטרנטי קל ונח לתפעול, שמתפקד כשוק נסיעות, מתחיל בשורת חיפוש, המאפשרת למציעי הנסיעות ולמבקשי ההצעות לעדכן את הצרכים שלכם, מתחת לשורת החיפוש קיימות מספר תוצאות רלוונטיות לנסיעות קרובות בצירוף הפרופיל של המציע/ או מחפש הנסיעה והמחיר המבוקש/ המוצע. הממשק פופולארי במיוחד בתקופות בהם מתקיימים אירועי ספורט מרכזיים, וכן באזורים פופולאריים כמו נמלי תעופה, נקודות עניין ואטרקציות ברחבי הממלכה.
וכן Haxi, שפועלת על אותו עקרון של נסיעה שיתופית. יש  גם liftshare שנחשבת לפלטפורמת שיתוף הנסיעות הגדולה ביותר בממלכה. גם כאן הממשק האינטרנטי פועל "כשוק נסיעות" ומאפשר מעבר לשורת החיפוש להתרשם מההיצע הקיים של מבקשי נסיעות ומציעים (בהצעה כלול המחיר, והפרופיל גלוי לכל).

הפלטפורמה הבריטית האחרונה, Zoom2work מתמקדת במערך נסיעות שיתופי למקום העבודה ובחזרה, וניתן למצוא הרבה מאוד פרטים אודותיה באתר הרשמי שלה.

אירלנד

carma, היא שירות משלים למערכי הנסיעות השיתופיות במטרה להפחית עלויות תפעול ולהפגיש בין היצע לביקוש קבוע. בין שירותיה היא מציעה: הנחות בכבישי אגרה, שירותי נסיעות ארגוניים, במתכונת שאטלים מרוכזים, אימות נסיעות משותפות, שירותי דרך (תיקונים, תקלות).

איטליה

גם בארץ המגף לא נשארו אדישים לביקוש ההולך וגובר לצמצום עלויות הנסיעות ולהיעזר בפלטפורמת נסיעה שיתופית והקימו את LetzGo פלטפורמה מאובטחת ומקבילה ל- Uber המיועדת לנסיעות במרחבים אורבניים, אבל לא רק.

הולנד

המקבילה ההולנדית ל- Uber היא Toogethr פלטפורמה אינטרנטית, שניתנת להורדה גם בחנות גוגל ואפל.

צפון אמריקה

ארה"ב

Bandwagon מחברת בין אנשים, שנוסעים לאותו כיוון, ומבוססת על עיקרון השאטל.
פלטפורמת נסיעה שיתופית המפגישה בין הביקוש הרב להסעות במחיר אקונומי משדות תעופה, נמלים ואירועים לבין ההיצע של נהגי הסעות, המעוניינים בפרנסה קבועה ובטוחה. הפלטפורמה פועלת ברחבי ניו יורק, ומאפשרת לבעלי רכבי הסעות לקבל מידע מרוכז אודות נוסעים, אשר מעוניינים להגיע לאותו כיוון, אך אין ביניהם קשר, בניגוד לשאטלים קבועים, שנוסעים לכיוון מסוים, כאן לא נדרש "לחכות" עד ששאטל מתאים יגיע לטרמינל, שכן ההסעה נקבעת מראש, והנוסעים מקבלים את פרטיה מבעוד מועד.
Poolxing פועלת אף היא בארה"ב, ומאפשרת להפגיש משתמשים לא רק בתחילת ההסעה, אלא גם על טווח המסלול, ובכך אף מאפשרת גמישות גבוהה יותר.

Talk2 work הוא מערך שאטלים, שמאפשר לארגונים לחסוך כסף, לתרום לעולם ירוק ונקי יותר, ולאפשר לעובדים שלהם להגיע בהסעה מגבשת אחת.

We Carpool זה מערך הסעות, המתמקד באירועים המוניים כמו מופעים, משחקים ועוד, בדומה Bandwagon ומפגיש בין אנשים, המתגוררים בסמוך לבין נהגי שאטלים.
ב- Weelio אין כניסה לזרים, שכן מדובר במערך נסיעות שיתופי, המאפשר לאנשים מהקהילה לחלוק נסיעות ביחד (קיים מערך המבוסס על אותו עקרון גם בהודו וגם בקנדה).

קנדה

Go2gether פלטפורמה קנדית לשיתוף נסיעות, מאפשר לשתף נסיעות במתכונת קהילתית עם שכנים, קולגות לעבודה וחברים ובכך לחסוך כסף. תהליך הרישום קצר, ולאחריו המשתמש יוכל לעדכן נסיעה עתידית, בשלב השלישי, מבוצעת התאמה בין הנוסעים לנהג, הפרטים מועברים, הם נפגשים, והנסיעה יוצאת לדרך. במקרה זה, הדגש הוא רק על אנשים, שכבר נפגשו בעבר ומכירים ממעגלים אחרים בחיים. לאתר הרשמי:  .
בקנדה קיים מערך שיתופי נוסף, We drive, אשר מציע שירותי הסעה קבועים לעבודה וללימודים.

אסיה

הודו

PoolCircle היא המקבילה ההודית לאופציה הקנדית, והיא מאפשרת להפגיש בין שכנים, קולגות וחברים, שרוצים להגיע לאותו כיוון ולהפחית עלויות.
Zipi במידה ולא מצאתם את מבוקשכם בפלטפורמה הראשונה, תוכלו אולי למצוא אותו בפלטפורמה הודית נוספת: / המבוססת אף היא על העיקרון של Uber.

פיליפינים

Tripid המקבילה הפיליפינית ל- Uber.

דרום אמריקה

צ'ילה

מטיילים בצ'ילה ומחפשים דרך זולה יותר לנוע בארץ הנפלאה? כדאי שתכירו את Yeba מערך ה"אובר" הצ'יליאני, לאתר הרשמי.

סרטון אנימציה חמוד שמתאר איך המודל של הנסיעה השיתופית עובד.

סיכום

כפי שניתן לראות, הביקוש לנסיעות משותפות, שחוסכות כסף, זמן, מאפשרות להפגיש בין אנשים, ותורמות לעולם ירוק יותר ופקוק פחות הולך וגובר. מדובר באחת מהיוזמות המבורכות ביותר, ובעלות ההשפעה המידית ביותר. אין ספק, שבשנים הבאות נראה עוד ועוד כאלה  פלטפורמות המשלבות מודלים של "חוכמת המונים" לצורך נסיעה שיתופית בעולם, ובתקווה, גם בישראל.

אולי יעניין אותך לקרוא...

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן